tisdag 6 januari 2009

Valparna växer och växer!

Herregud vad tiden går fort, valparna är 2 veckor idag!
Ögonen är öppna och dom ålar sig runt i valplådan.
Roger ställer sig upp på alla 4 och försöker sätta sig i "bajsställning" när han ska bajsa, sååå söt!
Roy äter inte flaska alls, han ökar inte så mycket i vikt men är precis lika pigg och glad som dom andra valparna. Försöker nog och komma igång med lite fast föda till honom nästa vecka. Jag brukar alltid vänta tills valparna är 4 veckor men Vet tyckte jag skulle ge honom från 3 veckor så då får vi se vad han tycker om det *ler*.

Ewa var i Göteborg idag på NK´s stora rea men jag hade inte möjlighet att åka in, stallet, skjutsa Lisa hit och dit och det gjorde att jag inte ens hann med att bjuda hit henne... tråkigt men vi får ta det nästa gång Ewa är i Götet (vilket är rätt ofta, hon är shopping galen, speciellt i handväskor och skor *fniss*)

Just nu är jag inne i en period när jag måste laga nya maträtter varje dag, letar recept för brinnande livet *ler*. Detta är mycket uppskattat här hemma!! Idag blev det en urgod Asiatisk kyckling men massor av olika kryddor och Lime!! Suuupergott!

Jag ville ha en Dvd till övervåningen så jag tyckte vi kunde åka och köpa en men då säger Nicklas att vi har en.... som står i sin kartongen i förrådet.... Herregud jag undrade vad den gjorde där och då säger Nicklas att han köpte den för 2 år sedan..... till övervåningen, men han kunde inte koppla in den... (han har tummen mitt i handen)! Hur svårt kan det vara att koppla in en Dvd??????? Sophie´s pojkvän var här och han fick ett skratt anfall !!! Nicklas hämtade Dvd´n och Gabriel kopplade in den på 3 minuter!!!! Vad vi har skrattat här hemma!!!
Sen ville Nicklas inte vara sämre så då kopplade han in min nya skrivare (den har bara stått i kartongen sen i julas)!! !!!

Så nu ska jag och dogsen lägga oss på soffan och äta chips och titta på en film!!

Inga kommentarer: