fredag 23 januari 2009

Jag har varit feg............

Visst har ni alla varit med om tillfällen när man inte behöver säga ngt till sin hund utan det räcker med en blick.... jag har den speciella kontakten med ett par av mina hundar, inte alla, bara ett par....
Angel och jag hade en otrolig kontakt, den mäktigaste av alla kontakter... hon var mänsklig i många avseenden, jag kan sakna detta oerhört mycket....... Kanske inte så sunt men vi älsakde varandra oerhört mycket..... Alex och jag har åxå en speciell kontakt.........
Cade åxå........

Men det innebär inte att jag inte älskar dom andra lika mycket...... När Angel hade gått bort så var jag rädd för den kontakten igen.... Alex försökte att ta den men jag ville inte..... kan vara därför han inte vill uppföra sig på utställning mer......Han började att vela efter det......
När Angel dog var jag oerhört lessen, tänkte lägga ner allt med hundar, uppfödning utställning allt................ men jag kom igen *ler*

Det är inte förrens ett tag sedan jag släppte in Alex och Cade igen (det har gått snart 1 år...)
Cade har klarat det bäst för han tog tag i Lisa !!!! Men Alex har nog varit väldigt besviken på mig..... Men jag är fortfarande lite rädd..... det gör såååå ont... att mista ngn man håller så kär..........Men nu har jag bestämt mig Jag tänker inte missa hans otroliga kärlek till mig..........nu ligger han vid mina fötter och väntar på gos i soffan... Dom andra ligger redan där med resen av familjen........
Gud vad jag har varit FEG... stackars Allleballebus....................

1 kommentar:

Anonym sa...

Att förlora en när vän är så svårt.. Molly är min första hund och vågar inte tänka på den dagen som garanterat kommer.. fick ta bort en sjuk kanin som var 6 år nu i november.. och herregud vad ledsna vi var.. Men man kommer tillbaka.. en ros.. för så vakra tankar..

Mvh

Susanne