onsdag 14 januari 2009

Namn, så svårt att välja.......

Sitter och försöker att hitta på namn till mina valpar, vilket inte är det lättaste.....

Jag har haft 7 kullar och till dom första kullarna försökte jag hålla mig till första bokstaven i mammans stamtavle namn men några tikar började på sammma bokstav så jag gav upp det.
Sen kom jag på "teman" till pappans stamtavle namn, Clopsville Jack Daniels (vilket är en spritsort så fick mina 2 kullar med honom fick "spritnamn" men jag tänkte inte på att när valpköparna frågade (innan dom hämtade valpen) vad valpen hette i stamtavlan att jag kunde "skämmas" för att säga det *ler*, för att en valpköpare var präst...*asgarv* (visserligen världens underbaraste människa) men jag skämdes lite hm hm. Två andra valköpare till dessa 2 kombinationer var djupt kristna och nykterister *asgarv*. När jag fick snabbt förklarade varför dom hette sprit namn så var det ingen av dom 2 som förstod hur jag ändå kunde välja spritnamn på en liten söööt valp........ Tror inte att dom talar om för ngn vad valpen heter i stamtavlan....

Nu kan man ju inte göra alla till lags utan det är jag som väljer och det är ju "bara" stamtavlenamn. Men här sitter jag ändå och har "lätt" ångest....

Sedan har jag ett spöke i hjärnan......
Min älskade Angel som lämnade mig..... (fyyy det är fortfarande så jävla jobbigt att tänka på henne.......att man kan sakna en hund såååå.............................) hamnade ju i hundhimeln alldeles för tidigt, ... En valp som var väldigt liten när hon föddes (fast ur stark) fick en sjukdom.........(hon hade åxå ett tema namn på det) hon lever visserligen och är frisk idag men jag ville inte ha henne i avel så jag gav bort henne. En hund vid namn Road Runner blev överkörd (dock inte min avkomma men ändå....) En Heart (hjärta) hund fick tidigt blåsljud (inte min heller men ändåååå) hänger ni med vilka hjärn spöken jag menar..........

Morgan heter ju Voodoo Magic vilket skulle vara lätt att följa upp.... Titti, Not A Sinner, kan man åxå spinna vidare på (Alcazar låtar) men men jag har valt ett helt annat tema *fniss*
Ur töntigt tema...................................Herregud........
Skickar in papperen i morgon.... ....så än kan jag ändra mig .............

2 kommentarer:

Marias sa...

Hej Erica!
Vilken bra blogg du skriver. Har följt med och läst om valparna. Som ny i "hundvärlden" så tycker jag det är intressant att läsa om hur det kan vara att ha valpar.
När jag läste detta inlägg så tycker jag det är lite komiskt :) att så många av valparna med "spritnamn" hamnat hos nykterister (inklusive mig själv) :):) Som nykterist har jag inte så bra koll på olika spritsorter så det har jag inte tänkt på att alla i kullen har sådana namn. Min kunskap på området sträcker jag ungefär till att jag vet att min Chanels stamtavlenamn Champagne är en spritsort. Inte tycker jag du behöver skämmas för att du gett dem sådana namn.
Chanel mår bara bra. Hon äter bra (behöver inte mata henne). Efter att vi träffats i Växjö o du sagt att hon var alldeles lagom så kunde jag släppa på att jag behövde få i henne mer mat.
Ha det bra och hoppas att det går bra i fortsättningen med valparna. Skulle gärna komma och hälsa på senare och "gosa" lite med dem.
Kram från Maria

leamington sa...

Hej Maria!!

Ja du var en av nykteristerna *ler*
men visst var det ganska lustigt!!
Pussa Chanel från alla oss !!

Kram
erica