tisdag 13 januari 2009

Energi !!!

Titti i sin T-shirt!


Nu är klockan 23 25 och jag har precis matat valparna!!
Får så´n energi av det, jag blir lycklig i hela kroppen *ler*.

Valparna blir mer och mer medvetna om att det är jag som kommer med maten....!!!! Självklart vill dom helst dia på Titti men jag sitter på sängkanten och matar den ena med fötterna i valplådan då kommer alla och ska nosa och jag har INTE svarta strumpor på mig *ler*.



Titti tvättar över alla noga och gillar att ligga och gosa efteråt... Hon får dia en kort stund varje morgon och kväll och det är nog den bästa stunden på dagen för henne!!!



Valplådan jag har är den bästa i hela världen!!! Den är "vändbar". Jag har precis "vänt" den då det inte är ngn risk att Titti ligger på dom längre. När dom börjar att gå så slår dom i huvuderna i "utbyggnadskanten" då är det dags att vända på den. Det är jättestor och jag köper fällar på lösmeter så den sticker ut en bra bit utanför lådan, tiken kan bädda hur mycken hon vill *ler*
men eftersom fällen sticker ut under lådan så bäddar hon aldrig "över" valparna!! Ville ha den stor så jag kunde ha värmedynor men tiken ska kunna ligga kvar i lådan. Jag kanske tar patent på den *ler*. Efter min första kull med en tik som bäddade rejält så ritade jag denna och "min" snickare gjorde den åt mig!!



Nu måste jag nog ta en kopp te så jag blir trött.....

Inga kommentarer: