onsdag 7 januari 2009

Eklampsi..............

Vet inte vad jag vaknade av i natt, Titti diade valparna och halvsov. När hon var klar så ville hon hoppa ur valplådan vilket aldrig hänt nattetid (jag vaknar inte av valparna längre på natten) men hon kom inte ur lådan. Jag lyte ut henne i hallen och där satte hon sig ned.. trodde att hon fått en hjärnblödning men när hon reste sig på darrande ben och vinglade förstod jag att det var eklampsi så det var bara att stoppa in henne i bilen och åka till Blå Stjärnan.

Där tog dom blod prov med en gång och svaret kom snabbt, kalkbrist..... så det var till att sätta henne på dropp. Hon piggade på sig snabbt och vi fick åka hem efter ca 2 timmar.

Det tråkiga är att hon nu inte får dia sina valpar mer... Nu blir det till att flaskmata dom vilket jag gjort en gång nu på morgonen med blandat resultat. Titti kan vara med sina valpar och dom kan tutta en mycket kort stund morgon och kväll. Jag har satt på henne en tshirt och klippt hål för bakbenen så kan hon vara med valparna men jag får ändå ha henne under uppsikt så inte valparna kryper under tshirten.

Inga kommentarer: