söndag 11 januari 2009

Tittilinas eftermiddag!!

Valparna håller 4-5 timmar vilket känns helt otroligt! Massor med tid helt plötsligt. Jag slapp stressa till stallet och kunde i lugn och ro se på när Lisa red lektion.

Det blev en ny maträtt idag igen hiihi.

Morgan är sååå nyfiken på valparna men Titti är såååå vaktig fortfarande. När Millie kom hit som 9 veckors valp så höll Morgan och Cade på att kissa ner sig av skräck *asgarv* Så fort Millie närmade sig dom så hoppade dom snabbt som attans undan och gömde sig i soffan mm. Kloke Alex tog sig ann Millie på ett underbart sätt....(Jag kom ihåg att jag ringde till Peter och var rörd till tårar över hans beteende mot henne.......,) Jag var lite rädd att hanarna skulle försöka rida på henne eller bli för hårdhänta men med 2 rädda en en supergentleman så var det inga problem. Så jag kan inte rikigt förstå varför Morgan är så intresserad av dessa valpar, han kanske vet att han är Pappa *fniss*. Jag har fortfarande hallen "avspärrad" men Morgan försöker (när jag inte ser) putta undan gallret ljudlöst...

Det har varit Tittilinas eftermiddag.... Klippa hår runt tassar, klippt klor, badad och fönat henne och när dom andra hundarna var i rastgården så gömde jag små bitar av knäckebröd till henne så hon fick leta herregud så hon flög omkring här!!!
Hon vill helst av allt gå med oss på våra promenader men det går så mycket skit här (kennelhosta mm) och eftersom valparna är så små än så tycker jag att det är för riskablet... å andra sidan får mina stora hundar ngt så kommer Titti åxå att åka på det men man behöver ju inte utmana ödet för mycket......

Nu ska jag ta mig i kragen och bada iallafall en hund till... tror att det får bli Moggedoggelito!!!

Inga kommentarer: