torsdag 8 januari 2009

Chocken har lagt sig ......

Nu har min släng av baby blues lagt sig *ler*. Chocken över vad som hände kom i morse, jag skyller på det i alla fall!!

Titti är nästan för mänsklig, hon får bara vara med valparna vid matning och hon har på sig sin lilla t shirt. När den "stora" ruby hanen kommer och vill dia så tittar hon på mig och ställer sig upp och tvättar honom, som om hon vet att diar han så blir jag sjuk igen.... lilla gumman. När den lille kryper upp så ligger hon kvar..... Jag hade kunnat ge vad som helst för hennes tankar...

Annars är det faktiskt henne det är synd om inte mig..... Hon är en rikigt duktig mamma som inte är superlycklig just nu........ den blicken jag får när hon ställer sig vid sovrumms dörren den svider...... men jag vågar inte låta henne vara där, valparna tar sig lätt inannför hennes lilla tröja. Ska försöka tillverka ngt som är "inbrottssäkert" *ler*.

Valparna ökar jättebra i vikt vilket är toppen! Dom äter och somnar direkt efter och sover nästan 3 timmar. Så idag har det varit mycket mindre matning vilket ger mig lite tid. Jag ligger efter här hemma med allt.... badning av hundar, städning mm mm idag blev det inte heller mycket av den varan och i morgon har jag andra saker att fixa mellan matning så städa får nog hela familjen hjälpa till med till helgen....

Inga kommentarer: