tisdag 17 mars 2009

Väldigt rörig dag......

Vaknade 0615 av att dörren gick igen med en smäll.... Flög upp trodde det var tjuvar.

Det var Lisa som kom hem för att hämta ngt... Dalie och hon skulle ut och springa......... Sicken unge.... Hundarna vaknade av smällen så det var bara att släppa ut dom.............. Sen promenaderna, men jag kunde inte njuta första vändan.................

Kl 8 kom Glenn målare, han var en av dom som renoverade vårat hus innan vi flyttade in och han har fått göra lite små jobb efter det.

Vi bytte alla fönster i fjol men vi har några panorama fönster som inte behövdes bytas och på övervåning målades dom ifjol. Nu var det undervåningens tur.

Kl 8.30 kom världens sävligaste rörmokare............ Vår spolknapp på en av toaletterna gick sönder för et tag sedan, han kom tittade beställde grejorna, han ringde och sa att allt fanns i bilen och han kunde komma på en Fredag, när undrade jag (ville inte sitta och vänta en hel dag) vet ej har en kund innan, jag ska ringa henne först, bra sa jag återkomm när du pratat med henne. Det gjorde han inte.... Veckorna gick och en sak till gick sönder så nu gick det inte att spola alls utan vi har fått hälla en hink med vatten i toan (eller springa ner till toan nere). När han väl kom andra gången så hade ju en sak till gått sönder och den fick åxå beställas... mer väntat........

Nu kom han idag ialla fall och jag hade beställt nya blandare till toan nere och köket för att "piffa" upp det lite... Tänte detta tar väl inte så lång tid.........

När jag kom hem vid 14.40 för att slänga in Cade i bilen och till Vet kl 14.50 var han kvar..........

Herregud jag sprang ner till Nicklas och han bara suckade................

Cade har knipit med ögat sen i Fredags och jag har smörjt med salva men det har inte gett med sig så jag bokade tid hos Inger på Västra. En liten skada på hornhinnan stackarn, så klart att inte salvarn hjälpte.... Fick recept och åkte till Apoteket. Väl hemma igen så är han fortfarande inte klar.............................. Tittade in i badrummet, vatten överallt och "smutsiga sko avtryck" överallt........ i köket så hade Nicklas "stängslat " in där han behövde jobba (så inte hundarna pussade ihjäl honom) vatten och smutsiga sko avtryck där med...........Kunde han inte göra färdigt en sak i taget????? Pucko!!! Gick ner och kollade nya blandaren nere den var klar men lika skitigt där åxå... Fn........... hade ingen lust att städa .... Måste åka och storhandla........ Fn............

Ja ja det var bara att försöka få honom att göra klart köket så hundarna kunde få det lite normalt..... Ut med dom och skura köket.......... Sen var det lite "pill" kvar i badrummet uppe..... Sen lite "pill" i badrummet nere......... Nu har han ÄNTILIGEN åkt................Världens sävligaste rörmokare.................

Nä nu får jag gaska upp mig och njuta av det nya i stället för att tjura..................

I morgon kommer Glenn målare och fortsätter med fönsterna......

Inga kommentarer: