onsdag 18 mars 2009

"Trappstege"

Tänkte bada hundar ikväll istälelt somnade jag på soffan... mellan 2100 &2200 så nu får vi se hur det går att somna ikväll.....

Idag har Morgan parat sin tik för andra gången, han lika säker som vanligt!!

Igår kväll ringde en tikägare som trodde hon skulle komma och para i veckan (hon gjorde testet hos vet iförrgår eftermiddag) Vet lovade att ringa morgonen efter, det gjorde hon inte så tikägaren ringde till vet hela dagen men fick då veta att faxen var sönder...hon ringde igen och igen men vet var upptagen... Vet ringde vid 1730 och meddelade att tiken skulle paras samma dag...... Hon ringde mig och undrade om hon fick komma det var bara det att hon hade en ganska lång bit att köra... Hon kom vid 2130 och Alex parade, det var första gången för honom, han var superduktig men vi fick inget häng, när han "tryckte till" så upplevde jag att han stutsade ut igen.... Men han sprutade av i henne. Vi väntade en stund och Alex hoppade glatt på igen men det hände samma sak.

Ringde Peter på morgonen och vi bestämde att jag skulle åka dit med Alleballebus och tikägaren som hade tagit in på hotell hängde med. Peter tog fram glidmedel och kände på tiken, lite av en "trappstege" Alex parade och vi hjälptes åt att hålla ihopdom, han sprutade av länge i henne och nu får vi hoppas att det blir fina valpisar för båda tikarna mina killar har haft var söta. Peter ställer upp som alltid!! Han har sån erfarenhet, tänk om man kommer dit ngn dag........ Massor av pussar till dig!!!

Inga kommentarer: