torsdag 26 mars 2009

Skit åxå, fästingarna är här....

Efter morgon promenaderna beslutadde jag mig för att bada några hanar... Det är jättemånga löptikar i området så dom doftade inte så mysigt......

Badade Harry först (han badade förra veckan man han har ingen koll på sin hmhm ) och minsann vad hittar jag mellan hans ögon.. en fästing.... Skit åxå det är faktikst det djur jag kan tänka mig att leva helt utan......

Cade & Alex hade inga fästingar........ Idag.......
Är det ingen som vet ett bra skonsamt fästingmedel??
Förr badade jag mina i ett superbra schampo som tog fästingar (höll dom borta i flera veckor!!! )med det har dom slutat att tillverka........

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs...
Ja du...j-a fästingar!!!
Har hört av många att i danmark så finns det "fästingshalsband" som faktiskt hjälper...jag ska själv över och köpa på mej ett gäng, det kan ju vara värt att prova.
Ha det bra!Kram Maggan

leamington sa...

Hej!
Tror att dom är bra om man har 1 hund men om ngn hund biter på dom så är det inte bra.. och jag har en liten kobra här *fniss* så då vågar jag inte.....

Annica sa...

Har du provat bärnstenshalsband?

MVH
Annica

leamington sa...

nej vad är det???

Anonym sa...

...jag har bara på dom när vi e ute...men det som "Annica" skrev om bärnstenshalsband vet jag många som testat och det fungerar, men dom ska man nog ha på hela tiden..
Snart får man väl kapsla in hundarna i en vitlök *ler*