fredag 13 mars 2009

Mera spontan

Köpte presenter till Lisa idag (hon fyller 15 på söndag!! ) då ringde telefonen, det var Milea: kan du passa Gucci imorgon på dagen?? Självklart!! - Jag börjar jobba vid 0630 ...
Jag kan ta henne ikväll sa jag ...

Hem och baka kladdkaka, ska på middag i morgon och det var värdinnans önskemål...Hon är gravid.....

Samtidigt som jag bakade kladdkakan så gjorde jag Fajitas till barnen, efterätt hade varit gott, hittade ett nytt recept på vitchoklad pannacotta, glömde kladdkakan i ugnen så det blev en chokladkaka istället.... Gjode ny kladdkaka, hmm chokladmousse hade åxå varit gott, slängde ihop den samtidigt som jag gjorde middagen till Nicklas och mig, fisk, det var lite mycket så jag ringde Milea och frågade om hon ville ha middag, hon skulle ju ändå lämna Gucci, hon tackade ja.

Löste upp en maskindisktablett och började skura köksluckor, orkade bara halva köket, dammade, dammsög och skura golven i hela övervåningen phu, dusch och sen stod Milea vid dörren. Fisken var urgod!! Laxsnurra fylld med 3 sorters ost, Mozzarella, Chevré och fetaost!! Vitchokladpannacotta med hallon. Vila en stund och sen Choklad mousse!!

Det är så roligt med Milea för hon älskar åxå mat! !!

2 kommentarer:

Annica sa...

HU ri hela världen kan du hålla dig så smal? Skulle jag äta allt det goda som du tillverkar så skulle jag gå upp till 200 kg direkt!

Men det låter verkligen gott!

Annica

www.123minsida.se/volpino

leamington sa...

Antar att power walken med hundarna gör sitt!!