måndag 23 mars 2009

Jag = Ebba Grön

Hörde idag att flera undrade vem Ebba Grön var och det är JAG. Erna-Britt kallade mig det vid ett tillfälle under utbildningen. Det får stå för henne man man blir ju lite nyfiken *fniss*.

Jag är "grön" i dessa samanhang jag vet det har aldrig försökt att säga annat, brukar faktiskt säga att jag inte har kommit ur "puppstadiet" än. Därför har jag en en massa "obekväma " frågor, är det fel??? Det är massor jag går och undrar över och var kan man väl få bättre svar än på en "uppfödarutbildning" med en lärare som haft rasen sedan 1968 (tror jag att det var.)

Men jag vet att jag kan vara lite "obekväm" men det är inte för att "hänga " ut någon eller för att vara elak utan för att få i gång en debatt av det frågor som rör våran underbara ras. Vissa verkar tro att allt bara fungerar och flyter på men ser ni så är det inte!!!

Det här med uppfödning är blod, svett och tårar men vi alla kan väl sträva efter att vara ärliga mot varandra och göra vårt yttersta för att denna underbara ras inte ska bli sjukare än vad den är. Fel blir det ju ändå.......Ibland......Nu är det ju så att alla raser har sina problem så detta är ju inget specifikt för Cavalieren.
Vad är ok och vad är inte ok??? Det verkar som om ingen där ute vet vad dom har skrivit under när dom fick sitt kennelnamn, stadgar och grundregler det måste vi ha koll på. Vi får inte avla på defekta hundar så enkelt är det....Ändå sker det om och om igen.....Och ingen reagerar så då fick jag ju ställa lite "obekäma frågor" jag är ju så grön, Ebba Grön men jag rockar vidare!!

Inga kommentarer: