söndag 22 mars 2009

Sitta still i 2 dagar.....

Då var helgen över....Inte har jag hunnit bada dom som jag skulle, fast jag förstår inte varför jag hade det på "min lista"... Skulle ju knappt vara hemma i helgen.....Sitta still i 2 dagar inte min grej.......Men en bra test för tålamodet *fniss*.

Röra på mig är min grej....

Nåväl vad hände i helgen.........Jo CKCS´s uppfödrutbildning... Supertrevligt att klubben anordnar event av olika slag!!

Lördagen började med att en trevlig dam vid namn Ankan som verkligen kunde hålla föredrag pratade om utfodring av dräkigta tikar och valpar.

Eftermiddagen´s fördrag hölls av Professor Clarence Kvart. Olika bilder, röntken, ultraljud, genomskärningar, skisser mm av våra bästa vänners hjärtan... Och dess hjärtfel... Bilderna mm hade jag kunnat vara utan, jag hade önskat att tiden istället lades på diskussioner kring blåsljuden och att vi hade fått lite mer konkreta svar på våra få frågor som hann ställas men det är jag det......

Söndagen började med att vi alla fick göra en kort presentation om oss själva men jag är så dålig på namn.... så jag har redan glömt.......... Erna - Britt Nordin pratade om parning, dräktighet och valpning och vi fick dela med oss av våra erfraenheter. Tycker att hon gjorde ett mycket bra jobb!!! Nu är ju en valpning inte den andra lik men det är ju inte förlossningar hos oss heller men vi får inte glömma bort att det är djur som ska föda.... Tycker nog att vi daltar alldeles för mycket med våra hundar. Men jag har å andra sidan tikar som nästan beter sig som vargar *fniss*.

SKK`S Juridsika avdelning kom och höll ett föredrag och det är mycket att hålla reda på men du har ett ansvar att själv ta reda på vilka regler som finns och gäller !! Tror inte att det är så många som kan grundreglerna, stadgar mm. Det blev många och lite "heta" diskussioner!! Bra tycker jag!!

Dagen avslutades med att Agria kom och pratde om förändringarna som sker från 1 april och det var ingen rolig information................ Trodde nog inte att så många dåliga förändringar kunde ske på en och samma gång.........

Hur gick det då??? Jo, jag fick mitt diplom!! Fast det fick ju alla *asgarv*

ps mycket god mat och massor av frukt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja helt ärligt tror jag vi alla olika gamla som nya uppfödare nu efter denna kurs fått med sig något nytt och jag tror vi alla älskar våra underbara hundar vi har och jag hoppas verkligen vi gör så gott vi kan för att inte avla på deffekter osv osv
Visst var det lite roliga otroliga kommentarer vissa fällde, men de kanske tänker efter hemma sedan får man hoppas!