söndag 22 februari 2009

Söndag, ingen favvo dag.....

Söndagar är inte min favoritdag, vet ej varför men denna blev rätt mysig.

Det snöade rätt mycket i går så vovvarna tyckte morgon promenaden var skoj. Vi har haft minus grader i ca 3 veckor utan att få snö... I morse var det + grader.... och på dagen hade vi stååålande sol och 7 grader varmt.... Så snön bara smälter bort...I morgon bitti blir det säkert Bambi på hal is... kan inte tänka mig att dom hinner att sanda....... Kan inte förstå att dom kan komma och skrapa vägen utan att sanda..........Stora vägarna saltar dom men inte i vårat område vilket jag är tacksam för!! Men varför kan vissa maskiner inte sanda samtidigt som dom skrapar.... ja ja det blir till att gå i skogen om inte annat i morgon..... Nej kom på att det går inte heller..... Det har kommit vildsvin hit..........................Tror att alla hundägare ha sett dom men inte jag..... Fast jag har gått med minuter före och efter dom som sett svinen...... Jag håller vovvarna kopplade nu... vågar inte släppa dom, tänk om dom svinen går till anfall fyyyyyyyyyyyyyy. Denna vinter har varit som värsta djurparken, rävar, rådjur, älgar och nu vildsvin.....

Eftermiddagen bestod i badning av hundar... Alex och Morgan stod på tur, liksom valparna, dom ska vet bes i morgon så dom fick en helrenovering, klo klippning mm mm.
Nu är dom så stora att dom inte kan bada i handfatet mer...... kan inte säga att det var så uppskattat med duschen men det var mysstunden alla fick när jag svepte in dom i stor handduk och gosade med var och en!!! Denna kull är såå mysig, enkla, piper aldrig, äter, sover, säger aldrig ngt på morgonen förrens dom ser att jag börjar med maten, då blir det livat, leker superbra med mina stora hundar, skulle kunna ha dom med mig jämt.... Men nu börjar det närma sig avrese datum..... Nästa helg då är dom nästan 10 veckor och då är det dax..........

Hann inte laga mat så det fick bli vegetarisk Pizza till mig och familjen var nyttig och tog sallad.!!
Ska försöka hinna att arbeta lite på förmiddagen i morgon....... Nicklas skulle uppskatta det hm hm. Men när valparna har åkt så blir allt som vanligt igen....

Inga kommentarer: