onsdag 11 februari 2009

Jag ÄLSKAR mat!!

I vår familj har maten alltid varit viktig. Nä nu ljuger jag lite, I vår familj har maten alltid varit vikigt för mig *fniss*. Om jag är bortrest så hämtar Nicklas mat eller kör på lite findus småköttbullar till min stora fasa!

Gör jag köttbullar (som idag) så gör jag egna.....Kan inte tänka mig att köpa pulvermos etc.
Det gör att min familj är väldigt bortskämda när det gäller mat. Matkontot är ENORMT.... men jag gillar bra råvaror!!! Nicklas gnäller lite över att vi har nog det högsta matkontot i Askim....
Och det är nog sant..... Dessutom äter vi väldigt mycket i min familj....

Idag rullade jag 1 kilo köttbullar till familjen (jag äter inte kött sedan våren -90). till mig gjorde jag lax med rostade rotfrukter.... jag åt själv: 3 små potatisar, 2 små paltsernackor, en halv kolrot, 3 morötter, en halv röd lök.... + laxen........ jag trodde rotfrukterna skulle räcka till nicklas åxå men jag åt upp allt *asgarv* (vi fick äta på olika tider idag tyvärr) barnen gillar inte rostade rotfrukter så till dom gjorde jag en stor sallad. ALLT var slut....................

Jag har några vänner *fniss* som har ätit Pizza mm mm flera gånger iveckan...
är vi på utställningar så har det inte ätits ngt under HELA dagen.......... väl hemma så är dom så hungriga att det inte orkar laga mat så då hämtas det Pizza *fniss*. Nu har dom gått på diet (inte för att dom behöver bli smala, kan inte fatta att dom inte har varit TJOCKA av denna mat utan för att dom vill få lite mer ork!! Nu har dom ätit minst 4 mål om dagen även om 2 av dom varit pulver (men det är bättre än inget alls....) ett mål soppa och ett mål mat, nyttig sådan och dom har gått ner flera kilon och ser inte en dag äldre ut än 22 !!!!

När vi reser ihop (utomlands eller bara till utställningar) så måste jag stanna och äta hela tiden, detta har dom haft VÄLDIGT roligt åt..............Men nu denna säsong tror jag att det blir annorlunda!!! För nu är dom vana att äta 4 gånger om dagen!!! Ser fram emot detta killar *fniss*.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för korten!! Hon är otroligt söt. Skicka gärna om du tar fler.
Mona