tisdag 24 februari 2009

Någon som vet???




Vi har blivit med vildsvin...... ALLA har mött den men inte jag... För varje promenad jag gör så är risken större att jag möter den...... Morgon promenaden brukar det fortfarande vara ganska mörkt och i dag så hoppade mitt hjärta till flera gånger då hundarna nosade i backen mer än vanligt.... Det kanske bara var löptik.... men ...... Dessa spår hittade jag åxå...
Hundarna har inte varit lösa på flera dagar... Dom är lätt frusterade och undrar nog vad jag håller på med.... Jag har inte gått "havsrundan" eller skogen på morgonen utan håller mig i området... sååååå tråkigt men jag vet att jag skulle "kissa på mig" *fniss* om jag mötte svinet.......
Hörde att vildsvin ska smaka ganska bra, nu äter jag inte kött men det kankse är ngn som vill ha lite kött, då är dom välkommna till Marholmen, han syns till vilken tid på dygnet som helst.
Det är en bamse nästan 1 meter i mankhöjd så det blir nog en del kött!!
Detta hittade jag i en tidningsartikel ( svinet hade dödat en hund)
Poul-Erik Jensen säger att vildsvin är skygga och flyr oftast av lukten av människa.- Visst kan det hända att vildsvin gör utfall mot människor. Möter du ett vildsvin, vänd genast om och gå därifrån.
Känns inte alls bra................

Inga kommentarer: