fredag 27 februari 2009

Gucci och Milea!

Gucci ligger på västra djursjukhuset med inflammerad tarm... hon kommer att bli så bra så men Milea har varit orolig.... Så här skriver Milea i sin blogg.



Vi tjafsar en del kring vardagligheter, hunden och jag. Hon är en manipulativ, princessan-på-ärten dramaqueen - så jag kan inte alltid ta henne på allvar. Därför har hon hittat ett sätt att säga att hon menar allvar: hon lägger en tass på min mun. Det betyder: Nu måste du faktiskt lyssna på mig. Och hon gör det så bestämt och precist att det inte kan undgå mig att hon försöker kommunicera någonting.


Så blev jag väckt i natt. Trampdynor mot mina läppar. Jag grymtar till, viftar bort henne sömndrucket och vänder mig om. Hon går runt mig och gör samma sak igen från andra sidan. Bestämt. Precist. Jag vet att nu är det allvar.
Det var allvar. Vi åkte in till Västra Djursjukhuset, till underbara människor som tog hand om oss båda på bästa sätt. Som tog hänsyn till mins hunds karaktär, uppmärksammade henne små egenheter och handlade i enlighet med hundpsykologi och människopsykologi. Nu ligger hon där någonstans, med rakat framben, dropp och krage. Det gjorde ont att lämna henne. Hon tryckte sig mot mitt hjärta hela undersökningen, som om hon försökte krypa innanför huden på mig. Hon är i mitt hjärta, varje sekund. Sekunder som jag är smärtsamt medveten om just nu.

Inga kommentarer: