lördag 28 februari 2009

Fina ord

Som ni vet så sålde jag Gucci pga att hon blev lite för liten.... Milea och Gucci bor här i Göteborg och jag får äran att passa henne med jämna mellanrum så det känns inte rikigt som hon flyttat ändå på ngt konstigtvis...... Det är en väldigt speciell liten hund så vilken matte som helst dög inte... Men detta har jag skrivit om innan...
Dessa fina ord skrev Milea om mig i sin blogg.... Tänkte först inte lägga ut det..... Men detta är vad Milea tycker och jag vet att jag inte har samma relation till alla valpköpare, det är omöjligt men orden värmde ändå otroligt mycket.

Ur Mileas blogg:

När man skall skaffa hund sägs det att man noga skall kolla upp uppfödaren och hundens hälsotillstånd. Jag vet att jag är oförmögen till sånt, jag är för emotionell och känslostyrd. Om jag åker och tittar på en hund blir jag med största sannolikhet störtförälskad innan jag ens träffat den och skulle uppfödaren visa sig vara oanständig så skulle jag tänka; Det är ju hunden och inte uppfödaren jag skall ha! Fast sannolikt hade jag tyckt om vilken uppfödare som helst, för jag är en sån som älskar alla av bara farten. Därför hade jag med mig Frida, en hundkunnig jordad kompis med ett uppdrag och ett veto, när jag skulle titta på hunden.


Så här i efterhand kan jag med distans konstatera att en bra uppfödare är viktigt. Viktig igår när jag satt ensam i min bil på en parkering utanför djursjukhuset. Vi är förankrade genom en stor kärlek till en liten lurvig klump på fem kilo. Och idag skall vi åka på en shoppingrunda till en omtalad butik med hushållsgrejer. Just what I need! Så ja, jag rekommenderar alla som går i skaffa-hund-tankar att välja uppfödare med omsorg. En som tänker och avlar etiskt (fast Ni kommer med allra högsta sannolikhet inte få tag i en som min!)

Inga kommentarer: