måndag 9 februari 2009

Längtade hem......

Så då var det äntligen kväll!! Så känns det faktiskt i dag... ganska hektisk dag...

Var hos vet med Lotus, inflammation i ligamenten på vänster kota fram, höger bak som jag såg var sekundär hälta och nästan läkt (han har skrittat i 3 veckor) vi sprutade leden i allafall och sedan ska han ha inflammationshämmande i pasta form i 7 dagar. Återbesök om 3 veckor.

Att åka till vet med häst är inte som att åka till vet med hund.... Jag har Västra Djursjukhuset bara 5 minuter från mig, ATG hästklinik ca 12 minuter från mig... men du ska till stallet, (vi har ca 30 minuter till stallet) koppla på kärran, fixa hästen lite fin *fniss* lasta och åka.... Besöket tog 2 timmar (ganska fort för att vara en hältutredning) tillbaka till stallet, lasta ur, fixa lite med hästen sen hem. Allt tog ca 5 timmar.........

Nicklas var hemma och arbetade, hade stränga order om vilken tid valparna skulle äta, dom andra släppas ut i rastgården, han fixade det suuuper!!

Jag har inte varit hemifrån så länge på evigheter......... Mitten av December var det tror jag........
måste erkänna att jag längtade hem..... Och inte till Nicklas denna gång.... utan till hundarna....
*fniss*.

Inga kommentarer: