måndag 4 januari 2010

Vilken jäkla skit skit dag...

Bosse kom 0756...Han är ALDRIG sen......
Rev väggen, toppen! Men golvet....Måste köpa nytt golv.....GRRRR vi renoverade hela huset när vi flyttade in för 7 år sedan och i flickornas rum la vi väme med ett golv från Alloc över, superfint...Men nu har Alloc gjort ett nytt golv (låsanordningen) så det går inte att lägga i ett litet skarv i mitten..... Det blev till att åka till golvaffären och köpa nytt golv...Skitsnyggt men dyrt........
Sedan till tapetaffären och Lisa fick välja en fond vägg, kan inte vara så dyrt tänkte jag...min nöt.......1480.- per rulle och vi behöver 3 rullar...alltså en fond vägg för ENDAST 4500.- fan vad trött man blir....
I morgon lägger Bossebyg klart det nya golvet sedan kommer elektrikern och fixar lite....Strular väl där med....

Stressade till stallet då vi hade en veterinär tid för Lotus idag som jag tänkt att avboka då han har varit fräsch men i förrgår var han halt igen............Ja ja det var tur att jag inte avbokade tiden... Kopplade på kärran och backar ner på stallets grannes uppfart för att vända och se där kom ingen stans....Dom hade fan varken saltat eller sandat sedan det blev snö......Upp till stallet hämta salt och sand...Sen gick det bra.....Väl hos veterinären är Lotus haltare än någonsin efter böjprov...Lisa som bara ha hunnit med att trava på rakt spår............i evigheter.............
Så nu blir det artoskopi av leden........för att se vd det är för fel, på röntken är han helt fri........

På väg hem kom vi inte upp för backen..................För ca 2 årsedan la någon smart jäkla person ett fartgupp mitt i backen.........Sicken otroligt bright person.....Är det halt så behöver man farten för att komma upp.............bilen bara gled med hästen därbak..........På med handbromsen och be Lisa kasta sig ut för att dra åt kärrans broms........Lasta ut hästskrället och sedan backa den låååånga backen ner för att klara den jäklans backen igen......tur att man är en fena att backa med släp!!

Nu är jag sååå trött....Och lessen........Började stortjuta då veterinären böjde Lotus och han var så halt på samma ben......Just ett snyggt stöd till Lisa......

Detta skulle vara min lediga dag......Någon som blir stött över om jag tar flertalet drinkar i kväll??? Jobbar i morgon men börjar klockan 12 så lite bakis kan jag nog vara...........

2 kommentarer:

Anki J. sa...

Usch, vilken dag du har haft och lider med dig. Tur att det inte var jag som skulle backa med släpet, det är min största bävan...
Hälsn. från Skåneland

leamington sa...

ja det är lite lurigt när det är halt, transporten bara sticker iväg...Men det är bara att hålla huvudet kallt.....

Erica