torsdag 7 januari 2010

Leder som inte går att böja.......

Mitt höger knä och höger handled går inte att böja...
Min vänstra fotled samt fingrarna värker.......som sjutton

Jag har reumatism men på en "ganska behaglig " nivå. Men som mångas andras sjukdom styrs den mycket av väderleken, jag måste alltid vara varmklädd, börjar med termobyxorna i stallet redan i september *ler* ... när det är så här kallt sover jag i underställ trots att vi kan "dundra" på värmen här hemma...allvarligt denna kyla är inte bra....när jag bodde i Norrland så var det mycket kallare men en mer behaglig kyla...Här är så otroligt fuktigt....
Nicklas ser hur jag lider men jag säger inte ett knyst för jag HATAR att ha ont och det är ingen idé att klaga och pesta ner för omgivningen men Nicklas ser i mina ögon att jag har smärta....När han frågar så säger jag att det är ok men det är det inte...Svarar jag att jag har SKITONT så börjar jag att gråta.....Så det är bara att hålla igång kroppen så mycket jag bara kan...Det hjälper INTE att stelna till, jag lovar....inte heller att tycka synd om sig själv...

Men efter middagen kom Nicklas och frågade om vi inte skulle åka till Thailand nu...
Jag svarade
- Nu??
- Nja inte just idag men om någon vecka....Du behöver värme..
Gullig han är men det är inte så lätt att komma iväg när man har hundar....Jag är så fjantig....har så svårt att lämna bort mina dogs.....Det är få männsiskor jag litar på ang hundarna...Och dom jobbar som alla andra...

Nåja tanken var god!

Inga kommentarer: