söndag 17 januari 2010

Ja se gamla gubbar...

Min älskade Pappa åker till Thailand i morgon bitti och ska vara borta i 2 månader...
Vissa har det bra.
Han har kommit upp i den åldern när man ska gå i pension men inte min Pappa inte nej han ska envisas med att jobba...Visserligen bara 3-4 dagar i veckan men ändå....
Nu har han arbetat hårt i hela sitt liv och gillar det men någongång får det väl vara nog..
Tycker jag men inte min Pappa....
Sedan min Mamma dog så ser han det ingen anledning till att vara ledig.........

Han började som frisörelev när han var 14 år!!! (jag vet helt sjukt)
och jobbar fortfarande som frisör, en jäkligt duktig sådan...
Han har haft egen salong i hels sitt liv men numer delar han den med 2 andra (så han kan vara lite ledig) vilket jag tycker är toppen!!

Han fullkommligt ÄLSKAR golf och i Norrland är det lite svårt på vinter att spela, då åker han några veckor utomlands.
Men i år är dom ett gäng golfare som ska vara 2 månader i Thailand!
Såååå jäkla kul!!!

Han har skaffat en Thailänsk mobil så det är billigt att ringa, alla "gubbarna" har redan fått sitt simkort och Pappa ringde igår för att ge mig numret, jag skrev ner det och önskade honom en underbar semester, då säger han
- Jag mailade dig numret åxå så du inte slarvar bort det
-Toppen sa jag

Nu när jag gick in på min hemsida för att kolla i gästboken så vad ser jag jo min Pappa har skrivit sitt nummer i gästboken.......
Mail = gästbok???

Ja se gamla gubbar.......

Inga kommentarer: