söndag 3 januari 2010

Ut och köp!!!

I somras när jag var på semester i Stockholm så fick jag tips om att NK har ett underbart gott te, Champange te, rött! Såååå jäkla gott, köpte ganska mycket men det tog slut snabbt.....Nu kommer Lena S ner till veckan och hon har köpte ett helt KILO till mig åhhhh vag jag längtar!!!
Jag har försökt att få tag i det här hemma men det är inte samma te....inte samma levernatör....
Men idag köpte jag en ny "smak", ingefära och citron...MUMS.....Lite surt men gott!!
Annars måste ni testa Skogsrå (rött te) så mumsigt!! Eller jordgubb med citron!!

Jag har druckigt rött te i flera år nu och jag är helt fast....Jag måste börja dagen med en kopp rött te samt innan jag lägger mig och när jag är ledig så tar jag ett par koppar till *ler*. Svart te innehåller bara koffein, grönt te innehåller koffein samt antioxidanter men rött te innehåller BARA massa antioxidanter.
Så nu gott folk, ut och köp rött te!!

8 kommentarer:

Koola Viola sa...

Å-hå, det visste jag inte med te-färgerna. Och rött har jag aldrig provat vad jag vet. Ska genast leta i vår te-butik om jag hittar något.

Tack för tipset :o)

leamington sa...

Då har du missat något!
Det finns hur mycket olika sorter som helst!!

erica

Koola Viola sa...

Kul, ska se om vår tebod har nåt spännande, får återkomma med rapport :o)

leamington sa...

Ja gör det!!

erica

Koola Viola sa...

Nu är det inhandlat och provdrucket :o) Positivt överraskad, jag trodde det skulle smaka väldigt nyttigt. Men det var ju gott :o)

http://koolaviola.blogspot.com/2010/01/rott-och-naturligt-sott-och.html

leamington sa...

Se där se där
Vad blev det för smak??

Koola Viola sa...

Nåt med vanilj. Och nåt annat jag inte minns. Men gott var det. Och rött ;o)

leamington sa...

Några tips:
Rött te med apelsin
Skogs rå
Jordgubb vanilj