torsdag 14 januari 2010

Tjuren vid hornen

Det var bara att ta tjuren vid hornen på förmiddagen och ringa hjärtläkaren....
Suck....

Vi diskuterade fram och tillbaka....
Jag springer inte till doktorn i onödan....Gillar dom inte....
MEN.... Idag hade vi ett bra samtal...
Jag ska säga ärligt, är superrädd för komplikationerna som kan ske vi denna operation....
Även om den är mycket liten...Pacemaker är inte det jag har lust att ha....
Det är ca 75-80 % procents "chans" att jag blir hjälpt av operationen, lite lite tycker jag...
2-5 % procent "risk" att det går fel och då blir det en akut operation med pace maker insatt...

Jag har inte allt för stora " men" av mitt hjärtfel men det kan bli värre...men då får jag väl ta tag i det då...
Han lovade om jag blir sämre så är det bara att höra av sig så "hamnar " jag i kön igen....
Och förhoppningsvis så är kön lite kortare då...(2 1/2 år har jag väntat nu).....
Jag har till i morgon att bestämma mig för operationen sker inom dom närmsta veckorna......

Inga kommentarer: