torsdag 14 januari 2010

Ja Nicklas Nicklas......

Gick av mitt 7 dagars pass ikväll så jag ville att Nicklas skulle ha mat och vin klart tills jag kom hem. Till Nicklas och mig hade jag förberett fisk men Lisa ville ha Tandori fläskfilè, föklarade för Nicklas hur han skulle göra på telefonen....Egna klyftisar har han koll på......

- Ta ut fläskfileén ur kylskåpet, lägg den på en skärbrada och "peppra" den runt om med sjukt mycket tandori krydda. Lägg den hela fläsfilén i en stekpanna med MYCKET MYCKET smör och "peppra" tandorikrydda även i steksmöret. Bryn fläskfilén runt och och "ös" smör över då och då.... Sedan lägger du fläskfilén i en form och häll steksmöret över och stoppa in i ugnen ca 10 minuter....

När jag kom hem så var maten nästan klar!!! Men Lisa höll på att skratta ihjäl sig när hon började att äta .... Köttet var HUR TORRT som helst.........Han hade missat delen med att ösa smöret samt hälla smörtet över köttet när det skulle gå klart i ugnen.....

Ja ja nice try Nicklas....

Nu vet han vad han ska få äta i morgon...
Resterna.......

Inga kommentarer: