fredag 3 april 2009

Vilken vecka!!!

Veckan började tråkigt som alla vet med att P & P´s Polly gick bort i samma sjukdom som Angel.... Trodde då att det skulle bli en "skitvecka".... Men det blev det inte!!

Sophie´s lägenhet har tagit upp det mesta av min lediga tid men det har bara varit roligt!!!
Det har hänt många roliga saker kring den....
Hon hittade en soffa på blocket som hon var först att ringa och titta på men när vi kom så hade priset "gått upp " med 500.-.... Hon hade fått flera samtal efter Sophie´s och ngn hade "bjudit" mer... Jag sa att vill man ha budgivning så får man annonsera på Tradera.... På blocket är det förbjudet....Vi förhandlade "ner" soffan 200.- ....

Soffan gick in i Sophie´s bil (när hon fick körkort fick hon min gamla Volvo, den sväljer allt *fniss*) men när vi kom till lägenheten så gick den inte in i hissen.... Och det gick inte och ta den trappvägen.... skit åxå....... Den var en "hel" 3 sits soffa och det enda som gick att skruva bort var armsöden....Men vi hade naturligtvis inte med oss några verktyg.... En granne hörde oss och kom ut med en skiffnyckel!!! Så trevlig hon var!!! Bort med armstöden då gick den in i hissen men det var på håret.........

Tisdag och Torsdag hade Morgan en söt tik på parning. Han är helt otroligt duktig på att para!! På Torsdagen hann husse inte ta av sig ytterkläderna förrens dom hängde *fniss* toppen för mig att ha en sådan underbar hund att lära mig på!!!

Våren har kommit hit men eftersom vi bor så nära havet så har det tyvärr åxå varit en del dimma....Just nu ser jag knappt huset på andra sidan gatan.... Hoppas att det spricker upp för idag är jag helt ledig!!!
Dogsen fick en xtra lång morgon promenad vid havet!!! Det var ett helt sandtag i köket när dom ätit färdigt.... Men nu är det städat och klart!!

Vi bor i suteränghus och putsa panorama föntren på "ovan sidan" är näst intill omöjligt om man har lite självbevarelse drift... Men hela gatan anlitar en fönsterputsare 4 ggr på år. Idag kommer han och jag är så glad att jag har hunnit tagit alla fönter på insidan så är det liksom fint med en gång!!!

Inga kommentarer: