tisdag 14 april 2009

Inte riktigt vaken......

Lisa väckte mig halv 7 och sa att hon hade feber, jag känner i hennes panna men hon känns sval så jag ber henne att göra sig i ordning för skolan, och säger att om hon blir sämre kan hon gå hem.

Jag kliver upp 10 minuter senare, har ett svagt minne att jag pratat med Lisa, går ner till hennes sovrum och hon står och sminkar sig. Hon känns jättevarm och jag frågar om hon har tagit tempen, ja svarar hon jag har 38,7 men det sa jag ju för en stund sedan.....

Vi tog temepen igen och mycket riktigt 38,7........vad ska hon ha tänkt... mamma vill att jag går till skolan med feber.....

Nu var jag inte vaken när Lisa kom in till mig men ändå..... lilla gumman.....

Hon sover fortfarande.........Ska nog göra pannkakor till henne idag....
Vilken dåligt samvete jag fick........

Inga kommentarer: