lördag 11 april 2009

Min älskade Sophie

När jag kom hem från Stockholm igår var Sophie rikigt dålig....
Hon har haft Migrän sedan hon var liten men den har "växt " bort...
Hon hade så vansinnigt ont i huvudet, stel i nacken, ansiktet och kräktes av värken.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen som genast bad mig ringa 112....Fyyyyy vad rädd man blir då........ Ambulansen kom efter en stund, 2 suuper trevliga killar...

Dom har tagit alla möjliga prover under natten, hon har även gjort en magnet röntken på huvudet.......Och alla prover var bra, skönt!!!! Läkaren trodde absolut att det inte var migrän utan att hon hade åkt på en infektion som försvinner lika snabbt som den kommit.....Den lämnar heller inga spår efter sig...

Jag har varit och hämtat henne på sjukhuset nu precis och hon ser ut som en liten fågelunge.... Men hon har fått dropp så hon känner sig ganska pigg... men ser sååå svag ut....
Så nu ville läkaren att vi skulle hålla ett extra öga på henne under några dagar..........Den lömska infektionen kan slå till igen dom närmaste dagarna.......

Nu är hela familjen hemma och då mår jag såååå bra!!!
Fyyy vilken orolig natt det har varit....

2 kommentarer:

Ewa-Marie sa...

Är ni säker på att hon inte kan ha fått en whiplash skada någon gång i unga dagar?!?!?!
Bara en tanke, jag kände igen mig så väldig mycke i ditt inlägg!!!!

Hoppas då att infektions teorin stämmer, för en whiplas skulle jag inte ens önska min värste fiende...

Å du Grattis till BIR-valpen! :-)

leamington sa...

Hej!!

Hon ramlade av sin ponny för 2 år sedan och blev medvetslös en kort stund, men får man feber toppar av whiplash?? Hon har gjort en magnet röntken av huvudet, syns det där??

Tack för din omtanke
erica