lördag 11 april 2009

Vad som är vikigt.....

Pratade med en vännina idag. Ringde henne för att förklara och berätta mitt sms igår. (vi skulle ätit middag idag men jag avbokade via sms igår och jag var nog lätt förvirrad *fniss*)

Hon var inte rikigt på humör........Hon var suuuuuper sur för att hennes äldsta dotter inte plockat ur maskinen innan hon stack hemifrån idag......Riktigt arg.....Och sur...Hon hade ringt upp dottern och skällde ut henne........

Idag biter inget sådant på mig utan jag är bara tacksam att Sophie är hemma och mår ganska bra..... hade skitigt fullständigt i om flickorna inte hade plockat ur maskinen, vad spelar det för roll det tar ju bara 5 minuter....Jag hörde när hon malde på hur himla dumt det lät.... Självklart ska barnen hjälpa till, självklart!!! Men bli sååå arg för en sådan sak.....

Men jag vet att jag är precis likadan....om det hade varit en vanlig dag i dag........... Måste börja tänka lite mer på vad som egentligen är vikigt....Hoppas att denna ödmjukhet till livet håller i sig........

Inga kommentarer: