söndag 26 april 2009

Svårt val......

Vilket väder vi hade igår!!! Var inte ute så mycket för jag hade massor av "inne" göra men dörren stod öppen och hundarna var ute nästan hela dagen!!

Vi grillade i går och jag åt nog mest av alla!!! Som vanligt i och för sig men med tanke på min dåliga aptit dom senaste veckorna blev jag såå glad!! Åt nog lika mycket som jag gjort på en hel vecka *fniss*.

Vi åkte till stallet ganska tidigt idag, Lotus gick suuuperbra!!! Det syns att han börjar att bli starkare och starkare!!! Lisa ska anmäla till en tävling nu. Han har inte tävlat på över 2 1/2 år!!!
Ska bli suuper roligt!!

Lisa var på stadslags träning i Fredags (man blir uttagen till dom) och det är träningsläger i Maj som hon naturligtvis vill vara med på. Men Lisas lag åker på sitt "egna" träningsläger i Maj, till Barcelona!! Dom har sålt allt mellan himmel och jord i 2 år nu och nu, nu är dom snart där.!!!

Problemet är bara att denna stadslags läger är samma vecka.........När laget bokade sin resa så ringde dom förbundet säker 100 gånger för att förvissa sog om att inget krockar" då Askim har ett par tjejer som "riskerar att bli uttagna"...Och ändå lägger dom det samma vecka.........

Blir man uttagen och tackar nej så blir man heller inte uttagen till Elitlägret senare i sommar....Elitläger, det är stort.....
Om ngn av "våra " tjejer blir uttagen så blir valet svårt för dom.....Resan till Spanien som bara var en dröm för 5 år sedan är nu bara någon vecka bort...... Men stadlags läger och elit läger det är inte att leka med................. Stackars dom tjejer som måste välja..... Kanske det löser sig ändå, man vet ju aldrig vem som blir uttagen....Men Askims tjejer vann högsta serien i fjol för 2 a året i rad, vann flera stora Cuper, Final i Gothia Cup.....!!! Så ngn av dom måste blir uttagen tycker man... Nu är det inte så många som fått chansen att vara med att träna......

Idag är det match igen och "risken" att ngn av förbundsgubbarna är där och tittar är ganska stor så Lisa var taggad när hon åkte till samlingen!!

Nu ska jag ta med mig tjejerna och gå och titta på matchen!!!

Inga kommentarer: