lördag 6 december 2008

Plugga på en lördag kväll !! FYYY

Lisa har varit hemma från skolan (förkyld och feber) i torsdags, fredag gick hon dit på morgonen och gjorde provet i svensk litteratur historia kom sedan hem och lade sig för att sova. Matte prov och NO prov nästa vecka.... 3 stora prov dom 2 sista veckorna... fyyy stackars barn.....

Kunde dom inte ha lagt ut dom på 3-4 veckor i stället.....

Lisa har dyselexi så det tar lite längre tid för henne att lära sig saker. Vi får läsa in all text på band som Lisa sedan lyssnar på och hänger med i sin bok. Till litteratur provet tog det Nicklas 3 timmar att läsa in all text. Idag har jag börjat med att läsa in NO:n på band. Atomer, kolföreningar, Fullerener, Metan, Etan och alla kedjor av kolatomer..... Kommer faktiskit inte ihåg att det var så svårt!! Känns som om man måste vara en kärnfysiker för att föstå allt....

Frågor som: Rita, använd dig av en struktur-, eller molekylmodell ett kolväte med en trippelbildning. Vad heter ditt kolväte?? Jag har glömt allt......... Har heller inte haft ngn användning av detta efter skolan, som sagt jag blev ingen kärnfysiker *ler*

Herregud varför åkte Nicklas i väg just denna helg!! HJÄLP!!!!

Sophie har hjälpt henne med Matten, Algerbra för det kan jag inte alls.....!!! Matte var mitt värsta ämne i skolan.... Sophie har 2 tentor nästa vecka ( statistik och företgsekonomi) så Lotus (Lisas & Sophies häst) får ta det lite lugnt nästa vecka för mina barn kommer att plugga.......... Jag får åka dit och promenara med honom.
Men vi tittade på stjärnor på is och ska se finalen sedan mera plugg......
Natti... jag kommer nog att drömma om Ommättde kolväten har färre väteatomer...................

Inga kommentarer: