fredag 12 december 2008

Nej inte Älgar åxå.....

Tyckte att jag hade nog med vilda djur på hundpromenaden härom dagen men ikväll när jag tog en liten "kvällis" stod det 2 vuxna Älgar i grannens trädgård och åt fall frukt som inte var borttagen......Titti och Millie tyckte det var suuuperspännande, inte jag......... Så jag gick åt andra hållet.... men när jag hade gått rundan och skulle hem så naturligtvis hade dom åxå "vänt"..... så 4 meter i från mig stod älgarna och tittade på mig... suck ... Men så kom en bil körande ifrån min gata så han vände så jag kunde gå bredvid bilen hem!!! (så bilen kom mellan mig och älgarna) hade dom anfallit så hade jag tagit hundarna och hoppat in i bilen!!!! *asgarv* Så snälla grannar!!! Men nu kommer jag INTE att gå i skogen om det inte är ljust ute......

Annars bara jobbar och jobbar jag.... fy klockan är nu 00.45.... jag måste bara varva ner med en kopp te, sedan ska jag ta mina doggisar och hoppa i säng!!!!

Ni som inte läst Per & Peters blogg, gör det!!! (www.vouges.se) under länkar hittar ni hans blogg! Några tänkvärda ord blev skrivna där idag !!
Lite längre ner på min blogg skrev jag för ett tag sedan att jag inte umgås med så många "hundmänniskor" men att det var en annan historia som jag skulle berätta en annan gång....
Det kommer jag att göra men det Peter skrev är lite av den anledningen. Den svenska avundsjukan, alla elaka människor som finns i denna hobby. Det passar inte mig ett dugg !!!
Jag tror stenhårt på: What goes around comes around

Natti natti!

Inga kommentarer: