lördag 27 december 2008

Jag hönsmamma.......??? JA !!!!

I går kväll hade vi middag för några vänner. Maten blev toppen bra (fisk som vanligt hiiihi)
efterätten supergod. Kortspel samt singstar herregud vad det är roligt!!

Det blev sent...................
Sedan upp 0730, hundpromenader, frukost, stallet sedan till tåget och lämna av Lisa. Hon ska till Linköping och hälsa på sin ponny som vi sålde för 2 månader sedan, det var Lisas äääälsklings ponny som hon tyvärr växt ur....

Lisa var lite orolig för resan, hon skulle byta tåg i Hallsberg. Hon har åkt tåg många gånger till fotbollscuper mm men aldrig själv. Hon är av den sorten som bara "hänger med" en glad tjej som tänker att det är alltid ngn som vet var vi ska samt att det alltid är ngn ledare med.

Lisa frågade tågvärden men det var en snorkig tant så där fick hon ingen hjälp....Då frågade hon 4 personer i Hallsberg men inget napp........ Herregud jag skriver det igen; vad är det med oss svenskar??????? Hur tänker man när man inte vill hjälpa en söt 14 åring som snällt och artigt frågar om hjälp??? Ingen hade tid?? eller var det lusten som saknades??????

Fick ett sms av Lisa att hon hoppades att hon var på rätt tåg. Då fick jag ett utbrott här hemma och började gråta av ilska....

Sen hade jag ingen lust att laga mat så det fick bli vegetarisk Pizza. Under middagen började jag att gråta igen.... Lilla Lisa.... Nu gick det bra men tänk alla tankar som hann fara igenom Lisas huvud.........

Nu ska jag ligga i soffan med hundarna och titta på Tv. Men jag trivs bäst när hela familjen är hemma, äta middag ihop, hundarna på magen i soffan. Är jag en hönsmamma??? JA men jag står för det!!!

Inga kommentarer: