fredag 5 december 2008

Oj ny blogg

Idag började jag visserligen inte att jobba förrens klockan 1130 men slutatde inte förrens 2230…. Så är det när man har eget företag…. Och nu inför julen så är det körigt… Men man ska nog vara glad att man har ett arbete i dessa tider…

Jag har ju mitt arbete “hemma” fast i en annan del av huset. Så jag tog lite rast vid 4 så hundarna fick sin eftermiddags promenad, middagen blev lagad, Millie och Cade blev badade medans maten stod och puttrade på spisen och städningen hann jag med åxå. Phu ! Nicklas undrade varför jag måste bada hundar just idag?? Det undrade jag åxå när jag var klar… Varför kunde jag inte bara tagit det lugnt medans maten puttrade, läsa en tidning eller nå´t. Men när man har tempot uppe så går allt bra av farten.*ler*. En dag när man inte har lika mycket på arbetet så “drar” jag mig ibland för att göra saker…. Men Cade och Millie blev fina och doftar underbart gott!!

Lisa har fortfarande feber men hon har ett stort prov i morgon bitti så hon ska försöka komma iväg till skolan och göra det och sedan gå hem. Hon ville sova på soffan idag igen med hundarna men jag vill sova i min säng….. Hon fick ta Millie och Cade i sin säng så kan jag ha Harry i min. Morgan och Alex blir alltid varma efter en liten stund så dom sover bäst i köket ( om inte jag och Lisa sover på soffan då går det bra att ligga där hmmm) Nu ska jag ta en kopp varm honung för min hals känns inte bra… Jag har INTE tid att vara sjuk…………..

Natti Natti



Tand i frukostmatenPosted in Uncategorized on December 4th, 2008 by leamington
Idag börjar jag jobba vid 11, har ärenden att göra, handla mat, apoteket, kattsant, hundben mm.
Morgonpromenaden med hundarna utan regn idag med!! Men halt, herregud höll på att stå på huvudet flera gånger så det blev ingen riktig power walk idag…. hade behövt isdobbar eller nåt!!!
Lisa hade feber igår så vi har sovit på soffan i natt, hon älskar att sova där med alla hundarna!! Vår soffa är sååå skön, Lena S & Lena A kan intyga detta då dom somnat sittande efter bara 3 minuter *asgarv*.

Harry har tappat sin sista hörntand i dag!!! När han hade ätit upp frukosten stod han och lekte med något i matskålen trodde det var en matkula men det var en liten söööt hörntand så nu är han en stor kille!!!

Nä nu måste jag rusa så jag hinner med allt innan jobbet tar vid….


Regnet kunde inte hålla sig borta…..Posted in Uncategorized on December 3rd, 2008 by leamington

Nu är det kväll och alla sysslor gjorda!! Jag hann gå eftermiddags promenaden med hundarna utan regn men när vi kom hem från stallet så regnade det… Tänk att det inte kan gå en hel dag utan regn. Skulle allvarligt kunna flytta till Spanien, vintern runt 12 grader och våren kommer i
Februari, jösseses vad skönt det låter!!!!

Cavlaliersällskapet ska ha en uppfödarutbildning! Super trevligt!! Tills jag såg datumet för oss i väster… samma helg som Malmö utställningen…… Som i år är en Svensk vinnare utställning… Kunde inte Norra Sverige och vi bytt helg??? Tror inte att så många från Norrland (finns ju vissa ihärdiga där med i och för sig *ler*) men dom är inte så många….. Fast jag har fått höra att man kan alltid “haka” på ett annat områdes utbildnings helg. Så nu är valet, Vinnar utställning eller uppfödar utbildning…!!!

Missförstå mig inte, jag tycker att det ska blir SUUUPER TREVLIGT med en helg med bara cavalier folk, lära känna lite mer hund människor ( jag umgås bara med ett par stycken men det är mitt eget val och en helt annan historia som vi kan ta upp en annan gång) byta erfarenheter mm.

Jag är ju ganska ny som uppfödare (som jag brukar säga: jag har knappt kommit ur puppstadiet än…) så jag har MASSOR att lära mig. Fast som dom flesta vet så har jag en suuuuuuperlärare varje dag *ler*. Peter på Vouges Kennel. Det började med en foderhund från Per & Peter för 7 år sedan ( Fia, som är mamma till Alex och mormor till Morgan) och nu har jag min egen kennel sedan 5 år ( hur i hela världen kunde detta ske!!!! ) Hans brinnade intresse bara “smittade” av sig *ler*. Jag kan inte nog tacka Peter för allt stöd genom åren, tänk er alla dumma frågor man ställer i början. Herregud när jag tänker tillbaka så både skäms jag och skrattar halft ihjäl mig !!! Fast dumma frågor ställer jag fortfarande…. Så det blir nog uppfödarutbildningen i alla fall…. !!!
Mina hundar ligger i soffan och tuggar på ben så nu ska jag dyka ner bland dom och myyyyysa resten av kvällen!!

Hoppas att ni åxå får en mysig kväll!!!


En morgon utan regn!!!Posted in Uncategorized on December 3rd, 2008 by leamington

Idag var nog den första morgonen på eviiiiigheter som det inte spöregnade här i Göteborg!
Slapp regnstället *ler*. Nu har både jag och hundarna ätit frukost och nu ska jag arbeta….. fyyy alla ni som känner mig vet att dessa 2 månader är olildliga!!
Men det är bara att bita ihop… fam Jogén mailade i morse och det kanske blir dax att ta hem Titti till helgen. Spännande!!

Ha en bra dag!!

Titti är dräktig!Posted in Uncategorized on December 2nd, 2008 by leamington

Jag har varit hos familjen Jogén och hälsat på min Tittilina och konstaterat att hon är dräktig!
Ska bli sååå roligt. Sist jag hade valpar var 2 år sedan i Januari så jag är faktiskt lite pirrig *ler*
Har inte förstått hur jag ska få ut mina bilder än… men det löser sig nog snart hoppas jag!!

Första inlägget!Posted in Uncategorized on December 2nd, 2008 by leamington

Jaha ja !!
Jag hakade på trenden hhihihi
Nu ska vi se om jag får detta att fungera, återkommer!

Inga kommentarer: