onsdag 19 augusti 2009

Skit saker

Det blev ingen dyr dag, ja eller i alla fall ingen dyr shopping. Lisa hittade ett par shorts, hon har lite svårt att hitta kläder i hennes storlek som inte är barn kläder...Hon har storlek 32 alltså dam 32.....Så hon passade på när det fanns. 2 linnen och lite hårspännen belv det åxå, jag däremot hittade jag destå mer men köpte bara en tunika...

Jag har satsat på fel yrke helt klart.....
Lisa rider för en toppen, toppen instruktör den bästa hon haft ,instruktören är ganska nyss hemflyttad från Tyskland. Hon är helt outstanding när det gäller att läsa hästen att hon åxå är utbildad pedagog gör inte saken sämre....Men det är dyrt så in i bänken, 600 kronor för en lektion.......Ja ja hade jag inte lagt pengarna på barnens hästar tävlingar mm mm mm så hade jag nog varit smått rik idag...men gud så fina barn jag har så det är absolut värt det men ibland kan jag inte sluta att tänka på hur mycket pengar det går...nu uppskattar Lisa detta väldigt mycket och hon försöker verkligen att göra av med så lite pengar hon kan på skit saker.

När vi shoppade var Lisa´s kompis Dalie med och vi åkte förbi Liseberg då säger Dalie: Lisa hur många gånger har du varit på Liseberg i år?? Inte en enda svarar Lisa och då gör det lite ont i mig...Inte för att vi har hindrat henne på något sett utan tvärtom vi har försökt "få iväg" henne flera gånger men hon säger att det inte är värt pengarna, det spelar heller ingen roll om vi säger att vi ska bjuda henne, hon vill inte, då vill hon spara dom pengarna och göra annat....Det gäller att lägga pengarna på något man verkligen vill säger hon....men hon har inga problem att lägga 700 kronor på ett pannband till Lotus, det tycker jag är skit saker *ler*.

Inga kommentarer: