torsdag 23 juli 2009

Paj

Flickorna Ståhl ÄLSKAR paj...
Såklart att dom ska få paj i morgon...
När dom var här och hälsade på förra Söndagen gjorde jag hallon paj så ikväll har jag bakat en Jordgubbs paj med lite rabarber!!! Kan nog inte låta bli att tjuvsmaka lite..........

I ena asken med jodgubbar så var det massa små söta, dom la jag i en istärnings ask (heter det så?? *fniss*) så nu ska jag ta en Baccardi Razz med några frysta jordgubbar...
Det gäller att ha lite vardgslyx!!! Eller hur????

2 kommentarer:

Marielle på Milljas sa...

Hmm,nu måste du nog snart börja att lägga ut recepten på dina pajer - jag blir sååå sugen när jag läser din blogg, men mitt recept blir inte bra med blötare bär såsom hallon.
Please, please :-)

leamington sa...

strö över lite potatis mjöl över bären innan du lägger på pajdegen så funkar det!!!

Men här komme rmitt recept
du smälter 200 g smör
2 1/2 dl socker
2 dl mjöl
4 dl havregryn
1 1/2 tsk bakpulver

Ev lite socker och potatis mjöl på bären

rör i hop allt i en bunke och strö över bären 200 grader i ca 30 minuter!
smaklig spis!!