torsdag 23 juli 2009

Man tycker olika!!

Nu har jag fått en del reaktioner igen.... På att vi ska sälja Bree.....
Jag "tycker " om att vi alla tycker olika om saker och ting...
Avel/utställning är just mycket tycke och smak.....
Nu är Bree en super söt tik men många " mycket bra poänger" men hon har ett underbett....
Nu tycker många att det inte är hela världen..och att man ska ha sin hund hemma i allafall som sällskap..... Ja det kan man men då hade jag nog haft 1098 hundar hemma eftersom jag vill avla lite och ställa ut åxå......Det är så svårt att veta att just denna valpen som jag väljer ska duga till både utställning och avel....Självklart väljer man en valp som har förutsättningar men saker och ting kan hända på vägen.........En del "fel" kan man leva med och andra inte... jag tycker inte att jag har så enormt höga krav för då hade alla mina hundar varit INT Champions hela högen och det är dom ju inte......Men det är bara jag som kan bestämma vad jag tycker är vikigt på MIN avels/utställnings hund....För alla som hållit på med avel en tid VET att detta är svårt, riktigt jävla svårt......Blod, svett och tårar......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt Erica !

Jag brukar tänka så här:

Lyssna till ditt hjärta!

Det som känns bra och rätt för DIG,
det ska du göra.

Kram från Annika.

leamington sa...

om jag skulle lyssna till mitt hjärta skulle jag ha 1098 hundar........
kram
eria

Anonym sa...

Jag tycker att du är superduktig i din avel Erica! Vi är nog många som borde göra som du.
Och om jag känner dig rätt så har nog tårarna flödat rätt friskt sen beslutet togs.

Kram Kari

leamington sa...

Tack !
Jag försöker så gott jag bara kan....
Ja massor av tårar, onda drömmar mm mm...
Tror du att man vänjer sig någon gång Kari??

Kram
erica