tisdag 14 juli 2009

Nekade gullig farbror....

Låg i soffan och läste en stund, det har varit en busy morgon...
Klockan ringde halv 7, promender med dogsen och sedan till Åby för att titta på Lisa´s match klockan 0900.
Dom spelade mot ett Norskt lag och vann med 6-0.
Hammarby vann mot detta lag igår med 8-0.
Sedan bar det av till stallet för att ta en promenad med Lotus, han har fått sin vacc i dag så han ska ta det lugnt i några dagar.
Nu är det match i eftermiddag och 2 av våra spelare är inte med, dom är på ett konfirmations läger i 3 veckor och har fått dispans av prällen för att vara med men i eftermiddag krockar det med något kyrkligt, jag hoppas att det går bra för Askim i alla fall.
I morgon möter dom Hammarby......



När jag låg i soffan hörde jag en svag knackning på dörren, utanför stod en söt farbror från Grekland, han frågade om han fick plocka några av mina vin druvs blad för han skulle göra kåldormar. Jag frågade hur många han behövde och han svarade ca 30-40 stycken....
Jag sa faktiskt nej för jag älskar min vinranka......om jag sa ja var jag rädd att han skulle gå och bara ta mer om jag inte var hemma.....I september är dom klara och vi får så mycket vindruvor så vi får skänka bort massor.
Nu känner jag mig lite dum...Vad hade några blad mindre gjort....
Men jag gillar att den är så "lummig"........
Ops nu cyklade farbror´n förbi igen.....
Tänker han ha koll på när jag åker....
Hm nu är han inte så gullig längre.....

Inga kommentarer: