torsdag 3 september 2009

Vilken natt....

Jag vaknade säkert 5 gånger inatt....Oftast kommer jag ihåg vad jag drömmer men det brukar bara 1 dröm....Inatt kommer jag ihåg 3 stycken...

Den första: Jag släppte ut hundarna och nästan hela hundgården var bortplockad så dogsen sprang iväg och jag helt förtvilat försökte kalla in alla igen det var bara det att jag hade 11 hundar...
Elake boxern Sixten kom hack i hälarna på en förtvivlad Cade...När alla var inne så väckte jag Nicklas helt ifrån mig och undrade om ha hade hört ngt konstigt under natten.....nä inte han heller.....Mina dyra fina galler........Vi kom senare fram till att det måste vara dom jäkla Irländarna (illegala stenläggare) som tagit gallren....jag iväg och konfronterade dom och dom bara hånlog tillbaka....men dom erkände......Dom var villig att lämna tillbaka gallren mot att dom fick välja 2 hundar......Jag blev sååååå jäkla arg men Nicklas sa: låt dom ta 2 stycken du har ju så många....Då fick jag ett nytt anfall på honom!!!!!!!! Det slutade med att jag for hem utan galler och utan Nicklas......

Den andra handlade om utställningar: Jag kom in i ringen med Cade och då helt plötsligt hade dom "vänt håll" på hur vi gick i ringarna och alla utom jag hade sina hundar i höger hand .....jag undrade vad som hade hänt och om jag missat ngn artiken i hundsport om detta byte men då säger Per: att nä det har alltid varit så här och att jag har varit så självupptagen att jag aldrig hade märkt att jag hade hållt hunden i vänster hand mm mm. Gisssa om jag var arg trodde att det var dolda kameran och gick fram till domaren och frågade om det verkligen var sant, han svarade: men lilla vän är du helt nybörjare eller?? då sa jag att jag visserligen inte kommit ut ur puppstadiet vad det gäller uppfödning, avel mm men att jag minsann har ställt ut flitigt i några år och att vi alltid hade hållt hunden i vänster hand ....Då frågade domaren mig om det hade gått bra på dom tidigare utställningarna och jag svarade: så där...inte undra på sa domaren och alla människor runt ringarna stirrade och skakade på sina huvuden......

Den tredje drömmen handlade om mat......Jag skällde ut varje människa som var tjock....frågade dom om dom hade svårt med mattematik...för att det gäller att få i hop sin ekvation, alla måste ju för sjutton gubbar fatta att om man äter för mycket och rör sig för lite så går man upp i vikt...Jag var en riktig viktig petter och åkte runt på alla mc donalds och föreläste.......En dam flög jag på som handlade godis och chips på vår Ica, hon försvarade sig med att det var till barnen.... ja visst svarade jag.......tror du på det själv...förnekelse.......osv osv....Hon grät och jag tog tömde ut hennes vagn med allt innehåll på golvet och tog tag i hennes arm så gick vi och shoppade NY HÄLSOSAM MAT!!! Hon var så ledsen och jag for runt där och stoppade ner fullkorns ris, fullkorns pasta, dinkelmjöl, avacado, nötter mm mm mm och tog henne till Siv i kassan och sa: om denna dam kommer med något onyttigt i kundvagnen hädanefter så får hon inte handla......

Summa sumarium
Dröm nr 1, Bosse bygg kommer hit i morgon och ska lämna en offert på lite ändringar på huset vi vill göra vilket innebär att jag måste flytta på altandörren nere där jag släpper ut/ in hundarna.....

Dröm 2: kanske viljan att vinna lite i utställnings ringarna kom smygande *ler* och att detta var en "liten bortförklarning" på att jag inte vinner så ofta........

Dröm 3: Jag har gått upp nästan 2 kilo i sommar och jag äter så himla nyttig mat jämt och är lite sur på att jag bara har fått bort 1 kilo....men om sanningen ska fram så är det "bara att sluta " med kvällsdringen med sprite.....och äta lite mer regelbundet igen...men jag är väl besviken på mig själv att jag inte fått bort dom kilorna "fortare"...........

Någon annan förklaring har jag inte...eller så är jag bara "knäpp" *ler*

Inga kommentarer: