måndag 14 september 2009

Husvagn VS Båt

Nicklas är uppvuxen med båt, segelbåt och i vår familj hade vi husvagn. Varje vinter körde vi upp den till Storhogna i Jämtland (ca 20 mil från Sundsvall). Där var vi varje helg under vintern.
Mina föräldrars vänner, 9 familjer med minst 2 barn och mellan den yngsta och äldsta barnet var det 5 år, alltså var vi ca 20 barn som umgicks jämt.....Såå roligt vi hade, hela dagarna åkte vi slalom, vid lunchtid så samlades alla barn i restaurangen och åt grillad korv med pommes, mer skidor och vid 3 tiden så var det varmchoklad och bulle!! Sedan åkte vi skidor ner till husvagnen och duschade sedan var det rundpingis uppe på hotellet!! Jag var inte så gammal, tror runt 9 år när vi köpte husvagnen och vi hade sådan frihet!! Det var aldrig något obehagligt som hände....Oj vad roligt vi hade, så många roliga minnen, vilken uppväxt!!! Är så tacksam att jag fått vara med om detta.

På sommaren stod husvagen på Bergafjärdens camping 2 min söder om Sundsvall, samma familjer, samma barn!!! Nicklas har varit lite inne på att köpa båt....jag har velat ha husvagn.....
Så det blev inget av dom, nu är barnen så stora så det är ingen idé men denna båten ligger i hamnen mitt emot våran, jäkligt snygg båt....

ps Åh ja vi hade likadana träningsoveraller i familjen.....Mamma, syrran och jag hade rosa baghera overaller och Pappa en gul....*asgarv*

2 kommentarer:

Susanne sa...

Man ska ha husvagn... trallalla.. Jag älskar våran husvagn, själv är jag uppvuxen med sommarstuga och vi hade en sån underbar uppväxt.. Men husvagn.. det slår allt.. Ja båt var ju inte att tala om..(sjösjuk på Stena Line)

Jo vi har en eka.. en 4,5 meter fiskeeka med liten snurra på.. det funkar.. Men husvagnen.. den är mitt allt efter familjen och vovvarna.. hihi

När vi förra året köpte hus skulle vi sälja husvagnen då grabbarna inte ville med mer.. vi gjorde inte det tack och lov..och vilka mysiga helger jag, Dennis och hundarna haft.. så bara för att barnen är stora så behöver man inte släppa drömmen om husvagn..

Sen är det trevligt när man åker på utställningar..

Så MAN SKA ha husvagn.. hihi

Susanne

leamington sa...

Hej!

jag tycker åxå husvagn men nu blir det inget köp, barnen stora och vi bor vid havet men i nästa liv *ler*