måndag 15 juni 2009

Samtal

Fick ett telefon samtal idag (jag har fått flera innan) från en dam i en stad någonstans i Sverige (känner henne inte och har aldrig träffat henne)
Hon läser min blogg och ville visa sin bestörtning om fusket jag skrev om...

Jag pratar sällan med andra kennlar, hundmänniskor, jag har inte den tiden och orken att lära känna en massa nya människor som sedan inte visar sig vara den dom man trodde....Går på nitar emellan åt men det som inte dödar en stärker en....Utan jag är rädd om dom vännerna jag har. Lite tråkig Norrläning.....Det är jag det!!

Men åter om fusket, jag har ingen lust att sprida ut på telefonen vilka det är utan det vet dom människorna själva...... när anmälan är gjord och fuskarna dömda då är det en annan sak att tala om vilka dom är ( men å andra sidan lär det väl stå om dom i hundsport *ler*) Stora feta rubriker *ler*.

Men det är mer bakom än bara utställnings fusket som jag blir jävligt irreterad på t ex om ngn har en tik med dåligt pigment ser en fin hund på utställning med TOPPEN pigment och tikägaren vill para med den hunden för att stärka upp pigmenten (bland annat) , kontaktar hanhundsägaren och parning sker och valparna får dåligt pigmen....då har jag ju dubblat på ngt jag ville förstärka....Är det så att dom har målade hundar vid parning åxå eller är det så att när man kommer dit så ser man sanningen?? Och man kanske inte vågar backa ur parningen...???

Inga kommentarer: