måndag 8 juni 2009

Fullständigt patetiskt!!!

I Värnesborg i helgen så såg jag en del saker som gjorde mig VÄLDIGT besviken.....
Jag har hört det innan men nu såg jag det med egna ögon....
Fusk !! Varför?? Att dom bara vågar....
Domarna måste ju för bövelen säga till. Det var ju så uppenbart att till och med jag såg det.
Ska kolla med Kennelklubben hur man går till väga med detta för detta är ju inte klokt!!!
Ser jag det en gång till så går jag vidare med detta, man kan ju inte blunda för uppenbart fusk!!
Jag är inte rädd att sticka ut hakan!!
Dessutom såg hundarna så fula ut med allt smink, bleka i övrigt med KOL svarta nosar, jisses vad fult.

På Wikipedia står det så här om fusk.

Fusk är metoder för att på otillåtna sätt skapa sig fördelar utifrån givna förutsättningar. Fusk finns inom alla företeelser inom samhället och därför finns olika bestraffningsmetoder för att motverka fusk.

Fusk har funnits i alla tider. I vilda västern bestraffades fusk vid kortspel hårt, ibland med hängning av fuskaren. Det finns även historier om att fuskare doppades i tjära och därefter rullades i fjädrar. Fusk som förekom på den tiden var bland annat att kortspelaren hade ett extra kort i skjortärmen som gav honom en bättre pokerhand.

Syftet med att fuska är ofta att vinna ekonomiska fördelar men är minst lika vanligt utan att pengar är inblandade. Vid privata tillställningar där någon form av spel förekommer, i stora eller små sällskap, tar ofta deltagarens tävlingsinstinkt överhanden vilket kan få spelaren att fuska. Exempel på fusk är i tärningsspel, där spelaren går fler steg med sin spelpjäs än vad antalet prickar på tärningarna har visat.


Undrar vilka bestraffnings metoder Kennelklubben har, det ska jag kolla upp!!
Doppa fuskarna i tjära och rulla dom i fjädrar sedan ställa dom i Finalringen vid 15 snåret hade varit väldigt kul att se *asgarv*. Ja jisses vilka gör vad som helst för att vinna, helt patetiskt....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, mera, på dom bara

Anonym sa...

usch så nyfiken jag blir!

Anonym sa...

VA!!!!
Fuskas det så öppet.
Jag har hört en massa rykten och nu börjar jag faktiskt tro på dem. Men de rykterna är ännu hemskare, fy hoppas de åker fast vilka det nu än är!
Upprörd Anonym

Anonym sa...

Å bildbevis har jag på fusket, om vi menar samma fusk du och jag, med vit-talkade hundar....

Anonym sa...

Talk är inte förbjudet, utan nu talar vi hundkosmetik. potatismjöl eller talk mot rinniga ögon är OK!
Lena/Hazelcoat's

leamington sa...

Hej !

Det är inte talk jag menar i min blogg men så här står det på SKK´s sida. (Talk är inte godkänt sorry alla ni som använder det...)

Behandling av päls, nos och hud
Hund vars päls, nos eller hud behandlats med
ämne som förändrar dess färg eller struktur,
får inte delta på utställning. Detta innefattar
användning av exempelvis färg, hårspray, gelé,
mousse, krita och talk. Endast sådana preparat
som uttryckligen är ämnade för att underlätta
kamning/borstning (conditioner/balsam)
och/eller ge antistateffekt får användas på
en i övrigt obehandlad päls före deltagande

Anonym sa...

Det finns faktiskt vitt (hund)torrschampo som mig veterligen inte är förbjudet att använda!
Det gör jag som komplement givetvis när man har tvättat hunden.
Man behöver ofta fräscha till under magen (på hanar) och tassarna.
/Mirja