söndag 22 november 2009

Vill bara skrika

I veckan hade jag en kund som gjorde mig så illa berörd....

En tjej kommer in, svårt att sätta ålder på henne men runt 17-19 år. Hon vill hitta en fest top till ett par byxor hon älskar, hon har byxorna på sig så vi ska nog hitta något säger hon. Då tittar jag verkligen på henne och ser att hon har Anorexia.....Hon är mager som en fågelunge, gul i ögonen och på händerna som dessutom är alldeles för torra....läpparna lite spruckna, håret skört skört....

Jag blir så illa berörd och tänker efter att vi har tagit ut lite toppar att hon vill nog inte visa sig i dom för mig så jag håller mig lite i bakgrunden...Men se icke...hon påkallar mig sin uppmärksamhet och vill ha smakråd....Där i provrummet står hon mager så mager...ena toppen är ärmlös och hennes armar är smalare än mina handleder......Byxorna hon har på sig är superhöga i midjan och ganska hårt åtdragna.....hon ser inte klok ut....Vad ska man säga.....Jag ville bara skrika till henne att snälla lilla söta tös ÄT MAT......Du ser jättesjuk ut....Inte sund för fem öre.....Ville stoppa henne i min ficka och ta hem henne och mata henne och säga 75 miljoner gånger om dagen att hon är världens sötaste....

Men det var bara att bita ihop......Hon var supermodig som kom in i affären och provade och dessutom ville ha hjälp........Men vad jag mådde dåligt resten av dagen.....Varför går det så galet i bland....lilla tjej......

Inga kommentarer: