fredag 13 november 2009

Arv

Jag har alltid lite ångest på fredags kvällen, jag gillar IDOL men Skvlan är toppen så när IDOL är slut så slår jag på Skavlan (tittar alltid på reprisen) och jag såg att jag missat Carola och några till men det jag hann se var super bra.

Det talades lite om arv (några av gästernas nära och nära hade gått bort)

Vad är då arv?? Ja jag menar inte pengar utan det vi ärver av våra föräldrar.
Min Mamma har varit död i 8 år och jag saknar henne vansinnigt mycket, hon var en helt underbar människa!! Hennes barndom var inte så lysande men ändå ger hon syrran och mig det allra bästa av sig själv och visar oss hur en förälder ska vara trots att hon inte har fått uppleva det själv....

Hon visade oss villkorslös kärlek och hur man visar respekt för andra människor även dom man inte tycker om. Vi barn betydde allt för henne och det har jag fått med mig, jag kan gå genom eld för mina barn....Jag tycker att jag har ärvt det bästa av min Mamma men inte allt men jag är mer lugn men jag har åxå haft en sjuhelvetes bättre uppväxt än henne. Det jag vill ge vidare till mina barn är just den villkorslösa kärleken till barnen och att alltid vara där och stötta, se analysera i smyg hur barnen mår och vara där, bara vara där för barnen när det gungar för det gör det i en tonårings värld......

Ja detta kan man skriva spalt meter om...

Inga kommentarer: