torsdag 19 november 2009

Vilken dag..

Vilken dag jag har haft...
Upp 06.00 för att hinna med dogsen innan mitt utveckling samtal med chefen....
Promenaderna i regn och mörker, inte ett enda fönster lyste i området.....

Det började på Heden (Göteborgs billigaste parkering) det regnade och jag körde direkt fram till parkeringsautomaten (det var ingen före mig) hoppade ur bilen och bakom mig kommer en dam som jävligt surt påpekade att jag minsann kunde stänga av motorn så hon slapp att andas in mina jävla avgaser och visst var det dumt av mig men det tar liksom 30 sekunder att få ut sin biljett och hade hon bara sagt det med LITE vänligare ton utan svordommar så hade jag gjort det med en gång....Nu svarade jag henne inte...då puttade hon undan mig för att dra sitt kort i automaten före mig !!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRR då frågade jag vad hon höll på med varpå hon svarade
- Är du rädd för lite motion??? (hon menade att jag skulle parkera bilen sedan gå till automaten för att lösa biljett.)
- Jag svarade att jag får tillräckligt med motion....Och hon svarar något jäkligt tyket som jag inte svarar tillbaka på...

När jag kommer halvvägs till jobbet så går jag om henne varpå hon säger högt och tyket
- Jag trodde du var rädd för lite motion.......
vad trött man blir att folk bara orkar vara så jäkla sura...Jag svarade
- jag är inte rädd för motion, jag sa förut att jag får tillräckligt med motion...Hon fräser något igen men jag orkade inte stanna och lyssna...
Ursäkta språket nu men hon var en riktig bitter fitta........Vara så jäkla sur så tidigt på morgonen, hur orkar folk......

När jag kom till jobbet var jag först där så jag larmade av och tände alla lampor, gick till skräddaren för att hämta lite uppläggningar fortfarande ingen chef, jag äter min smörgås fortfarande ingen chef....Då kommer min kollega Axel (som skulle börja klockan 12) jag frågade om han hade läst fel på sitt schema..
- Nä svarade han, chefen ringde mig klockan 21 i går kväll och undrade om jag kunde börja tidigare för hennes son hade tagit svin influensa sprutan och fått feber....Kl 21 00 då kunde hon ju ringt mig......så hade jag sluppit att gå upp i ottan.....

Klockan 10 ringer chefen och har super ångest.....hon hade glömt vårat möte.......hennes man och hon VABBade halva dagen var så hon skulle komma in klockan 12 . Då hon kom hade hon med sig en chokladask till mig men att glömma mig, det ska hon få äta upp! *ler*

När jag sedan går för att köpa Sushi så svimmar Emma på jobbet...(hon har diabetes sedan barnsben) jag matar henne med lite av min Sushi och Coca cola...Och hon går hem, vi en man kort.....ingen idé att ringa in någon ny......

Vår praktikant utlöser sedan larmet (ni vet nödutgångshandtag) varpå larmet går var annan minut...och innan vi hittade lösningen på det........

Idag hade vi premiär på vår vinter kampanj varpå alla skyltar, tavlor mm mm ska upp och vår expo tjej var ledig så jag gjorde det. I år är det bröderna Joel och Henrik Lundqvist ( ni vet dom där hockey killarna) När jag sedan på eftermiddagen har en kund, jäkligt trevlig sådan, Norrländsk snygg kille i 30 års åldern, vill ha 2 skjortor och går in i provrummet för att prova, jag hjälper honom att hitta rätt storlekar och jag får välja vilka 2 skjortor jag tyckte var snyggast så ser jag hur han drar upp affischen i provrummet på Henrik Lundqvist och snor den!!! Jag kan inte hålla mig för skratt när han sen kommer för att betala sina skjortor och har meddelmskort (alltså stamkund) och allt håller jag på att spricka av skratt....vad ska man säga det var ju bara en affisch....Kampanjdagen började i dag och jag har en känsla av att alla kommer att försvinna snart.....Men vad skulle han med en liten affisch till??? Antingen är han hockey nörd eller gay för jisses vad bröderna Lundqvist är snygga på bilderna ...oj oj oj......Nu har man ngt att titta på hela dagarna *fniss*

När jag sedan kom till heden så trodde jag att bitterfittan skulle ha skurit sönder alla mina däck eller placerat ett bomb under min bil men nej, allt var lugnt.....

Nu är jag ledig i 4 dagar Yipppieeee!!!!!

2 kommentarer:

Annica sa...

Jag är en sådan som också tycker att man parkerar först, och sedan hämtar sin biljett. Mycket av miljösjäl, men också får att det inte är roligt att stå i kö till automaten och andas in avgaserna. Dessutom när det är många som står med sina bilar i kö för en biljett så blir det jäkligt trångt på parkeringen för dem som vill köra förbi.

Men för den sakens skull behöver man ju inte ha en otrevlig ton!

Annica

leamington sa...

Absolut men när det är ösregn, ingen i kö till automaten och det tar 30 sekunder att få sin biljett....

Det tar längre tid vid blinkljusen, ibland upp till 2 minuter då är det ingen som stänger av sina motorer fast å andra sidan sitter man själv i bilen fast det kan stå massor av människor alldeles intill din bil och vänta på grön gubbe men då tänker man inte på avgser.......bara för att man själv inte behöver andas in.......

Bara en tanke!!