torsdag 14 maj 2009

Så jävla dåligt!!!

Askim ledde med 1-0 till det att det var 10 SEKUNDER kvar, då gör Jitex 1-1...

"Våra" tjejer har roligt på planen!!! Dom pratar och peppar varandra hela tiden!!!
Men det kan man inte säga om Jitex.....En av flickorna mådde inte bra efter uppvärmingen , en lag kompis sa till tränaren att hon kräks nog snart, hon mår jättedåligt.....varpå tränaren skriker DU SPELAR.....Sorgligt....men sant.......

När vi hade en hörna i andra halvlek så började flickan att andas konstigt och vingla..så en av våra tjejer hjälpte henne av planen....Där låg hon och det tog en stund innan deras sjukvårdare kom, domaren fick vinka dit honom 2 ggr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ingen av lagkamraterna gick fram och hjälpte henne.................Hade det varit en Askim´s tjej så hade hela laget rusat fram för att hjälpa till!!!!

När vi kom hem så frågade jag Nicklas vad som hände och det visade sig att tjejen spelat med influensa..................
Vilka föräldrar skickar iväg sitt barn på träning/match med influensa i kroppen?????
Vilken tränare ignorerar detta ?????
Finns bara en sak att säga.. JÄVLIGT sorgligt......Hon fick vila en stund sen kom hon in på planen igen.....Hon är åxå uttagen till stadslägret i Halmstad nästa vecka......Fyyyyyyyyyyyy detta borde anmälas!!!!!!!
Hon kan ju få allvarliga men för livet!!!

2 kommentarer:

Susanne Lundgren sa...

Mycket dålig stil av tränaren.. men som sagt.. jitex är jitex.. Som förälder till en hårt tränande son (inte i fotboll men en annan sport) så är man riktigt rädd när barnen (19 år men mitt barn) är lite snuviga.. men ingen rök utan eld.. står ju så gott som dagligen i tidningen om barn som inte ens överlever.. vad tänker då vissa föräldrar med.. hmm.. suck säger jag bara..

Susanne alias Hönsmamman..

leamington sa...

Hej

Ja detta var faktiskt det värsta jag varit med om i idrotts sammanhang.....Rykten har gått om Jitex men jag har aldrig trott på dom....Naiv, det är jag det.....