lördag 2 maj 2009

Min älskade "lilla" Lisa

I kväll skulle Lisa på klass fest som dom skulle ha vid Marholmen (en liten holme 5 minuter från oss).
Naturligtvis är jag orolig...Hon vet vad som gäller, svara i sin telefon så fort jag ringer mm mm.
Jag fick ett sms vid 22, jag är hos Amanda, kan du ta med dig en hund och hämta mig om en stund?

När vi gick hem så berättade hon att det hade spårat ut...Några var fulla... en var så full så han spydde.........Killarna muckade med varandra och Amandas föräldrar är båda poliser (dom med..Lisa har flera vänner vars föräldrar är poliser) som ville inte bli indragna i ngt så dom gick hem till Amanda. Lisa var lite låg för hon hade sett fram emot detta.....
Hon var åxå rädd att den ena killen skulle råka illa ut, få alkoholförgiftning eller ngt. Jag frågade varför dom inte ringt till hans föräldrar och fick till svar att han ville inte det för dom skulle bli sååå arga. Hände det Lisa ngt hade jag velat att hon eller hennes kompisar ringde hit med en gång...Lisa vet det men när det någon gång verkligen händer vet man ju inte hur dom eller kompisarna tänker eller om alla är för fulla.....

Lisa är bara 15 år och idrottar som en tok och vet vad alkoholen gör mot kroppen....Men hon kanske blir nyfiken hon åxå som alla andra hur det är att vara full.... Men efter ikväll så dröjer det nog ett tag.....

När vi kom hem gjorde vi en stor skål med popcorn och smält smör över och mumsade!!
Började att titta på en film men Lisa blev trött och ville gå och lägga sig.
Min älskade "lilla" Lisa........

1 kommentar:

Pia sa...

Usch vad den här åldern är "jobbig" mina barn har inte heller börjat ännu men man vet aldrig när det kommer ,jag har också sagt att dom ska ringa hem om det skulle vara något , jag var ute och nattvandra hela Valborgsnatten och det var ingen rolig syn , vi fick sjutsa några bla ett flicka som var endast 14 år och några grabbar några blev hjälpta av sina kompisar många var nerspydda , en kille hitta vi i skogssnåren helt utslagen , vi fick hem dom flesta vid 2 tiden på natten , men när man ska sova efter en sådan natt så far tankarna omkring inte lätt att somna efter en sån kväll , mina barn var redan hemma för länge sen då o sussade gott .Det är hemskt "där ute" man skulle vilja knäppa med fingrarna så är barnen små igen . Det värsta är att det var bara jag och en mamma till som var ute den här kvällen inga andra föräldrar det är skamligt tycker jag , men man gör så gott man kan

Mvh Pia