söndag 3 maj 2009

Han gick!!!!

Gårdagen tillbringades på Tjolöholm slott!
Pudelklubban anordnade en inoff utställning.
Anmälde Baby och Cade.
Baby började löpa så jag ändrade till Bree. Min lilla röda yrhätta!!

Mitt enda mål den dagen var att Cade skulle gå i utställnings ringen. Han är utställd ett par gånger som valp och redan då visade han att detta är inget för honom.
Han går annars överallt, på stan, åker buss mm mm. Men utställningar , nä där går gränsen.
Han har fått varit med som sällskap och runt ringarna tycker han att det är kul och visa upp sig för han är en liten diva, gillar när folk tittar, han vet att han är snygg.
Han har varit på ringträningar, hatar det med.....

Men igår gick han!!!!!! Sicken kille!! Viftandes på svansen !!!!!! Tänk om han kunde tycka detta var lika kul som mig!!!! Jag anmäler honom på ett par mindre utställningar så får vi se hur det går.

Det bästa Cade vet är korv....Hemma är jag hård mot dogsen får aldrig smaka på ngt annat än sin hundmat inne. ( om vi inte tränar förstås men det gör vi sällan inne) När vi äter mat så går dom och lägger sig, går inte att 6 hundar tigger.......men när vi tränar eller åker någonstans typ utställning så brukar jag alltid köpa korv till dogsen. Nu har han fått det varje gång han har varit med på utställning så han vet vad som komma skall.....vi gick bort till korvståndet och han satt snällt och väntade slickade sig om munnen i ett........Så lycklig han var när vi satt i gräset och åt korv.....Tänk om han kunde koppla ihop att om han sköter sig så får han korv, han kan till och med få ett par stycken bara han går i ringen!! *fniss*

Lilla Bree då som är sjövild!!! Jo hon gick hon med *fniss*, lugn och fin!! Hon tyckte detta var toppen roligt så nu får hon bara växa på sig lite så får hon åxå följa med!! Skötte sig utmärkt hela dagen!! Som om hon varit på utställningar hela sitt liv!!! Lill gumman!!

Solen sken med det blåste så jag frös faktiskt nästan hela dagen.....Men solen tog... jisses fick ränder efter mina skor och ansiktet är lite mer rosa än innan!!!

Tack Peter för en mysig dag!!!!!

Inga kommentarer: