söndag 6 december 2009

Måndag hela veckan

När jag går till jobbet så känns det om jag är med i filmen Måndag hela veckan ni vet den när han vaknar och lever om samma dag igen och igen.

Jag går från parkeringen på Heden, vid den lilla bron så står en farbror och spelar samma låt hela tiden på ett instrument som låter som en harpa fast man slår på den med pinnar. Samma låt varje morgon undra om han byter låt till lunch måste kolla det ngn gång *ler*
När jag går några meter till så blir jag alltid stoppad av Läkare utan gränser säljare.....Säkert 5-6 stycken innan jag kommer till jobbet....
Jag har fadderbarn (Valther 9 år från Afrika) jag skänker pengar till cancerfonder mm, Nicklas köper brevmärken från olika organsiationer....Så det räcker, läkare utan gränser får klara sig utan oss.

Jag har oftast med mig soppa till lunch så jag stannar alltid till vid saluhallen och köper bröd, går sedan ner mot jobbet och där är det 2 olika spelmän till. Köper min morgon Cappucino,
där är det alltid mera läkare utan gränser försäljare.

I Fredags kändes det faktiskt lite kusligt, alltid samma samma människor och händelser.
Måndag hela veckan *fniss*

Inga kommentarer: