lördag 19 december 2009

Jul mat!

Oj oj oj vilken dag, jag har lagat julmat hela dagen, lagt in sill, lutat fisk, bakad och bakat och bakat....

Nej gick ni på den *fniss*
Med en enkel knapptryckning på datan så är allt fixat!!
Sofinas här i Göteborg är en av mina favoit restauranger som idag nästan bara gör catering. Man kan även hämta luncher eller varför inte hela nyårs menyér!! HELT fantastisk mat!!
Jag har dom senaste 5 åren beställt "nästan" all julmat där utom sill, lax mm så hämtar man maten dagen före jul afton! Toppen!! Kocken har vunnit årets kock mm mm så det är SÅ jäkla bra mat! Bor ni i Göteborg MÅSTE ni prova!!!

Sen har jag beställt hjortronsill, blåbärs sill, rom sill, lime sill, lök sill, hot chili sill, västerbotten sill av fiks vagnen. Varför stå och jobba halvt ihjäl sig för en middag?? Nicklas och jag har alltid jobbat gärnet runt jul och jag vill faktiskt ta det lugnt och njuta av Julen, god mat mm med vår familj, inte vara som ett utsketet äpple på julafton bara för att hinna med all mat mm.

Så då var det bara för Nicklas att på tisdag hämta all mat och ställa in i kylskåpet! För jag jobbar ett 11 timmars pass dagen innan julafton......

Inga kommentarer: